IBC Fredericia Middelfart
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
IBC Fredericia Middelfart
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet fs2024-hhxa-saC - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
IBC
Fag og niveau
Samfundsfag C
Lærer(e)
Nanna Berthel Bendixen
Hold
fs2024-hhxa-saC (
fshhx-1a-saC
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#1 Politik og demokrati
Titel 2
Forløb#2 Økonomi og velfærd
Titel 3
Forløb#3 Sociologi og metode
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#1 Politik og demokrati
Indhold
Kernestof:
Materiale til undervisning
Læs følgende
Materiale til undervisningen:
Afsnit
Læs følgende:
Materiale til undervisning:
Læs følgende: 3. Politisk deltagelse og vælgeradfærd | Samfundsfag C
Materiale:
Lav følgende og upload i elevfeedback: Opgave - Folketingets kontrol med regeringen.docx
Vi læser på timen: 20.2 Hvad bestemmer EU? | Samfundsfag C og 20.3 EU's institutioner | Samfundsfag C
Vi arbejder med EU og fremlægger :-)
Materiale: Øvelse - Julelys i Aarhus.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb#2 Økonomi og velfærd
Indhold
Kernestof:
Spørgsmål til kapitel om velfærd
Materiale til undervisning:
Materiale
Afsnit
Læs følgende...
Materiale til undervisning
Materiale til undervisningen
Læs følgende... 18.2 Finanspolitik | Samfundsfag C, 18.3 Pengepolitik | Samfundsfag C og 18.4 Valutapolitik | Samfundsfag C
Hvilken slags økonomisk politik?
Læs følgende (hele kapitlet): 18.5 Arbejdsmarkedspolitik | Samfundsfag C, 18.6 Erhvervspolitik | Samfundsfag C
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb#3 Sociologi og metode
Indhold
Kernestof:
Materiale:
Læs følgende (hele kapitlet): 18.7 Miljøpolitik og klimapolitik | Samfundsfag C
Materiale til undervisning
Vi deler os op i makkerskabsgrupper, hver gruppe har ansvar for deres del af teorien
Spørgeguide
Læs følgende til i dag: 21.2 Kvalitativ metode – 'de bløde data' | Samfundsfag C og Interviews | Samfundsfag C
Lektie: I skal interviewe jeres forældre i ferien. Husk at optage deres svar, så I kan transskribere jeres interviews.
Læs følgende: Anthony Giddens og senmoderniteten | Samfundsfag C, Erving Goffman og den forhandlede identitet | Samfundsfag C, Ulrich Beck og risici | Samfundsfag C og Hartmut Rosa og højhastighedssamfundet | Samfundsfag C
Læs følgende: 9. Kulturelle fællesskaber | Samfundsfag C, 9.2 Subkulturer | Samfundsfag C, Anerkendelse og subkulturer | Samfundsfag C og læs om Thomas Ziehes teori om den kulturelle frisættelse om formbarheden her: 2.4 Identitet i det senmoderne sam
Øvelse: Uddannelse og social arv
Læs følgende: 11.1 Socialklasser | Samfundsfag C, 11.2 Social arv | Samfundsfag C og 11.5 Et teoretisk bud på social arv | Samfundsfag C
Øvelse: Arbejde med ”En syg forskel”
Læs følgende: Social arv og andre områder | Samfundsfag C
Materiale til undervisningen
Læs følgende: 1.1: Familien før og nu | KØN OG LIGESTILLING og Simone de Beauvoir, teorier om patriarkatet og diskursteorier | KØN OG LIGESTILLING
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67695025870", "T": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67695025870", "H": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67695025870" }