Holdet kt2024-hhx2-1deC - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution IBC
Fag og niveau Design C
Lærer(e)
Hold kt2024-hhx2-1deC (kthhx-2-1deC)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Introduktion til Design og opstart på Miniforløb 1
Titel 2 Projekt: Rumligt Design // Studielejlighed
Titel 3 Mini-Forløb 2 Stilhistorie Stoleflip
Titel 4 Projekt: Produkt Design: Smykke / Accessories
Titel 5 Projekt: Kommunikationsdesign // Logo og Kontekst
Titel 6 Mini-Forløb 3: Rumlige omgivelser Konflikt i byrum

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Introduktion til Design og opstart på Miniforløb 1

Introduktion til faget og fagets identitet og metoder.
Introduktion til designproces (dobbelt diamant)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Diskutere
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning

Titel 2 Projekt: Rumligt Design // Studielejlighed

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
AI-Bot beskrivelse 06-09-2024
Omfang Estimeret: 26,00 moduler
Dækker over: 20 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Titel 3 Mini-Forløb 2 Stilhistorie Stoleflip

Indhold
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Kreativitet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning

Titel 4 Projekt: Produkt Design: Smykke / Accessories

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Projekt 1: Studielejlighed Præsentation 17-11-2024
Omfang Estimeret: 26,00 moduler
Dækker over: 30 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige) - Samarbejde med faget Kulturforståelse
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Titel 5 Projekt: Kommunikationsdesign // Logo og Kontekst

Besøg på Designskolen i Kolding
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Konflikter i byrummet 31-03-2025
Projekt 2: Smykke/Accessories Præsentation 29-04-2025
Omfang Estimeret: 26,00 moduler
Dækker over: 26 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Titel 6 Mini-Forløb 3: Rumlige omgivelser Konflikt i byrum

Opgavebeskrivelse (Hovedgreb)
Gruppe-opgave.

Mini-gruppe-opgave: Konflikt i byrum.

Find konflikter i Kolding by, 2-3 stk.

Fotografer konflikten

Sæt ind på et dokument og beskriv kort hvad og hvor konflikten er + jeres navn.

Produkt 1: Upload billede + beskrivelse af 'konflikten'

Læs i øvrigt OneNote
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer