Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Stenhus Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2023 En/n (1n En, 2n En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Rites of Passage
I dette forløb arbejder eleverne med livets forskellige overgange under overskriften "Rites of passage". Formålet med forløbet er at introducere eleverne til tematisk læsning og engelskfaget i gymnasiet; de introduceres derfor til de forskellige fiktions- og non-fiktionsgenrer samt det relevante begrebsapparat til analyse af genrerne. Undervejs i forløbet arbejder eleverne desuden med summary-genren og PEE-formatet.
Faglige mål:
- At kunne forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om livets
faser
- At kunne læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis
længde om livets faser
- At kunne gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i
engelsksprogede tekster, der handler om livets faser
- At kunne analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og
grundlæggende faglig metode
- At kunne udtrykke sig sammenhængende både mundtligt og skriftligt om livets
faser
Kernetekster:
1) Dokumentar: Inside an Apache Rite of Passage into Womanhood
(2018) af VICE https://www.youtube.com/watch?v=r1Cx_9YDQEc
2) Novelle: "Indian Camp" (1924) af Ernest Hemingway
3) Film: Juno (2007) af Jason Reitman
4) Digt: "Mother to Son" (1922) af Langston Hughes
5) Tale: Stanford Commencement Address (2005) af Steve Jobs
Kernebegreber:
- Rites of passage
- Phases
- Transition
- Development
- Child vs. adult
- Teen-life
- Life
Arbejdsformer:
- Individuel brainstorm
- Klassebrainstorm
- Ordbogsøvelser (ordbogen.com)
- Refleksion
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Klassediskussioner
- Pre-, while-, og post-reading øvelser
- Individuel læsning
- Læsning i par
- Peer-feedback
- Stationsarbejde
- Smalltalk
- Processkrivning
- Genaflevering
- Evaluering
- Kahoot
Grammatiske fokusser: (på Minlæring)
- Verber
- Substantiver
- Artikler
- Kongruens
Analytiske fokusser:
- Difference between 'fiction' and 'non-fiction'
- Fiction: Characterization, setting analysis, imagery (metaphor,
personification, simile, symbol), rhymes (alliteration, assonance, rhyme
scheme), picture analysis (colors and symbols)
- Non-fiction: Rhetorical analysis, topic, speaker, audience, forms of
appeal, rhetorical devices (repetition and imagery), intention
- Writing a summary
- Writing a PEE-paragraph
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Assignment 1: Summary
|
28-08-2023
|
Assignment 2: Re-submission of summaries
|
30-08-2023
|
Assignment 3: Characterization of Juno
|
15-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
35,00 moduler
Dækker over:
35 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
South Africa
I dette forløb arbejder eleverne med Sydafrika, hvor landets historie som koloni og apartheidnation er i fokus. Det overordnede mål med forløbet er derfor, at eleverne opnår indsigt i koloniseringen af Sydafrika og oprettelsen af apartheidsystemet samt hvordan disse har påvirket og formet den sydafrikanske befolkning og den nutidige sydafrikanske identitet.
Faglige mål:
- At opnå viden om koloniseringen af Sydafrika, oprettelsen af
apartheidsystemet, Nelson Mandela, følgerne af apartheidsystemet og
den nuværende sydafrikanske identitet
- At kunne læse og forstå tekster på engelsk i forskellige genrer og stillejer
af Sydafrikanske forfattere om sydafrikansk identitet
- At kunne analysere og fortolke forskellige tekster med anvendelse af
relevant faglig terminologi (short story, film, speech, article)
- At kunne perspektivere og diskutere problematikkerne for den sorte
afrikanske befolkning ift. andre race- og diskriminationsproblematikker i
verden
- At kunne forstå mundtlige sydafrikanske tekster og samtaler af en vis
længde
- At kunne udtrykke sig mundtligt om Sydafrikas historie
Kernetekster:
1) Klip fra talkshow: "Trevor Goes Home and Tours his Grandma's Home" (2019) af The
Daily Show https://www.youtube.com/watch?v=eIoEM3LzVhI
2) Novelle: "Once Upon a Time" (1989) af Nadine Gordimer
3) Film: Mandela: Long Walk to Freedom (2013) af Justin Chadwick
4) Tale: Inaugural Address (1994) af Nelson Mandela
5) Artikel: "Mandela's Passing and the Looming Threat of a Race War
Against South Africa's Whites (2013) af Andrew Malone
6) Sang og musikvideo: "Dis Iz Why I'm Hot" (2012) af Die Antwoord
Supplerende stof:
1) Baggrundsartikel: "Apartheid: Historical background" by Mai Noguche
https://scholarblogs.emory.edu/postcolonialstudies/2014/06/20/apartheid/
Kernebegreber:
- Colonialism
- Racism
- Discrimination
- Apartheid
- ANC (African National Congress)
- Nelson Mandela
- Afrikaner
- Afrikaans
- Kaffer
- Dompass
- Xhosa
- Multiculturalism
- Rainbow nation
- Community
- Reconciliation
- Unity
- Division
- Zef
- Anarchism
Arbejdsformer:
- Klassebrainstorm
- Ordbogsøvelser (ordbogen.com)
- Refleksion
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Klassediskussioner
- Individuel læsning
- Rollelæsning
- Stationsarbejde
- Individuel mundtlig fremlæggelse
- Smalltalk
- Research
- Processkrivning
- Evaluering
- Kahoot
Grammatiske fokusser: (på Minlæring)
- Introduktion til adjektiver
Analytiske fokusser:
- Fiction: Characterization, setting, genre
- Non-fiction: Communication, sender/receiver, argumentation, Cicero's
pentagram, rhetorical devices
- Summary
- Writing a PEE-paragraph
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Skrivedag 1
|
27-10-2023
|
Skrivedag 2
|
01-12-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
27 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Gang Culture in Contemporary London + værk (EXAM)
I dette forløb arbejder eleverne med bandekultur i London. Formålet med forløbet er dels, at eleverne opnår indsigt i årsagerne til og forholdene i bandekulturen i London, og dels at de bliver i stand til at kunne diskutere bandekulturen ud fra, hvordan den portrætteres i hhv. fiktion og non-fiktion. Elevernes viden om emnet prøves afslutningsvis af, når de skriver deres første hele essay i grupper.
Faglige mål:
- At kunne redegøre for hvorfor bander eksisterer i London, og hvordan de
påvirker drenge, der vokser op i dem
- At kunne læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis
længde om bandekultur i London
- At kunne analysere og fortolke tekster om bandekultur i London med anvendelse af
faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
- At kunne analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien med
anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske,
kulturelle og samfundsmæssige forhold
- At kunne diskutere forskellene og lighederne mellem den verden, der
portrætteres i fiktion og den, der portrætteres i non-fiktion
- At kunne udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder
formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på
engelsk om almene og faglige emner
- At kunne skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk
med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj
grad af grammatisk korrekthed
Kernestof:
- Kortroman: Hello Mum (2010) af Bernadine Evaristo
- Podcast: "How London Street Gangs Actually Work" (2022) af Insider Inc
- Kortfilm: East of London (2021) af Giovanni Montalvo
- Artikel: “Is London failing its youth as gang warfare spreads across the
capital?” (2023) af Claudia Marquis
Kernebegreber:
- Youth
- Growing up
- Identity
- Violence
- Gangs
- Role models
- Status
- Poverty
Arbejdsformer:
- Klassebrainstorm
- Ordbogsøvelser (ordbogen.com)
- Refleksion
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Klassediskussioner
- Pre-, while- og post-reading øvelser
- Individuel læsning
- Læsning i par
- Matrixarbejde
- Individuel mundtlig fremlæggelse
- Smalltalk
- Research
- Processkrivning
- Genaflevering
- Evaluering
Grammatiske fokusser: (på Minlæring)
- Præpositioner
- Personlige pronominer
Analytiske fokusser:
- Writing an essay (introduction, body text, conclusion)
- Characterization (inner and outer)
- Setting (physical and social)
- Style (register, tone, descriptive vs. minimalist language, figurative
language)
- Cinematic techniques (framing, camera angles, camera movement,
editing, lighting and colors, sound)
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Adverbier.pptx
-
For today, you must identify five adjectives and five adverbs from 00:00-01:10 of the video uploaded in the PPT from last module.
-
Skrivedagsopgaver.pptx
-
Rettet summary of Once Upon a Time.docx
-
Bring the book 'Hello Mum'. The ones of you who uses Nota must have downloaded the book there.
-
Read or listen to chapter 1 of Hello Mum for today.
-
If you did not finish reading + answering comprehension questions for chapter 2 of Hello Mum on Friday, you must finish it for today.
-
For today, you must read chapter 3 of Hello Mum and answer the post-reading questions for the chapter in OneNote.
-
If you did not finish reading chapter 4 last module, you must do it for today. Make sure to write a summary of the chapter in OneNote as post-reading.
-
If you did not finish the tasks on prepositions on MinLæring last module, you must finish them for today.
-
If you did not finish the tasks on the language in chapter 5 of Hello Mum on Friday, you must do them for today in OneNote.
-
PPT 8 - Chapter 5 continued.pptx
-
If you did not finish the pre-reading task for chapter 6 last module, you must finish it for today.
-
PPT 9 - Chapter 6 of Hello Mum.pptx
-
If you did not do the tasks on style on MinLæring on Friday, you must do them for today.
-
If you did not finish reading chapter 8 + answering the post-reading questions for the chapter in OneNote, you must do it for today.
-
Example of short essay.docx
-
PPT 12 - Finishing Hello Mum + real life London gangs.pptx
-
For those of you who did not return Hello Mum on Friday, you must remember to do it today!
-
Jumbled sentences.docx
-
If you did not finish the jumbled sentences task last module, you must finish it for today.
-
Husk høretelefoner og snacks :)
-
If you did not finish your work with a cinematic technique in East of London last time, you must do it for today.
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
37 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Love (EXAM)
I dette tematiske forløb om kærlighed arbejder eleverne med forskellige perspektiver på kærlighed, som de formidles i forskellige genrer fra forskellige tidsperioder; alt sammen for at de skal blive i stand til at kunne diskutere, hvordan præmissen for kærlighed har ændret sig gennem tiden. Forløbet fungerer som optakt til elevernes skriftlige årsprøve, hvor de for første gang skal skrive et helt essay selv. Analyserne i forløbet foregår derfor primært skriftligt.
Faglige mål:
- At kunne læse og forstå skrevne tekster på engelsk om kærlighed i forskellige genrer af
en vis længde om almene og faglige emner
- At kunne redegøre for begrebet 'love' og de forskellige måder at se på 'love' på
som vist i forskellige tekster
- At kunne analysere og fortolke tekster om kærlighed med anvendelse af faglig
terminologi og grundlæggende faglig metode
- At kunne skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk
med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj
grad af grammatisk korrekthed
Kernestof:
- Novelle: "The Story of an Hour" (1894) af Kate Chopin 1894
- Novelle: "True Love" (1977) af Isaac Asimov
- Sang og musikvideo: "Montero (Call Me by Your Name)" (2021) af Lil Nas X
- TED-talk: How to fix a broken heart (2018) af Guy Winch
Kernebegreber:
- Love
- Women's rights
- Marriage
- Independence
- Identity
- Technology
- Dating
- Young love
- Sexuality
- Homosexuality
- Gender stereotypes
- Heartbreak
- Unrequited love
- Love languages
Arbejdsformer:
- Klassebrainstorm
- Ordbogsøvelser (ordbogen.com)
- Refleksion
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Klassediskussioner
- Pre-, while-, og post-reading øvelser
- Individuel læsning
- Rollelæsning
- Walk and talk
- Processkrivning
- Evaluering
- Kahoot
Grammatiske fokusser:
- Verber
- Verbalkongruens
Analytiske fokusser
- Writing a summary
- Writing an essay (introduction, body text, conclusion)
- Characterization (inner and outer)
- Narrative technique (type of narrator, point of view, knowledge, reliability)
- Setting (physical and social)
- Argumentation (main claim, grounds, modes of persuasion)
- Analysis of music video
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Evil (EXAM)
I dette forløb om ondskab arbejder eleverne med forskellige tekster, hvori ondskab optræder som tema. Formålet med forløbet er primært, at eleverne bliver i stand til at kunne diskutere, hvornår man kan tale om decideret ondskab hos mennesker; dette ud fra teori om hhv. moral evil og natural evil. I forløbet arbejder eleverne med remediering som kreativ bearbejdning af en tekst, idet de skal lave deres egen kortfilm baseret på en tekst, vi læser. Forløbet afsluttes med, at de skriver et essay samt deres første discussion om ondskab i en tekst.
Faglige mål:
- At kunne definere 'evil' som begreb
- At kunne gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede
tekster om ondskab
- At kunne læse og forstå skrevne tekster på engelsk om ondskab i forskellige genrer af
en vis længde om almene og faglige emner
- At kunne analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og
grundlæggende faglig metode
- At kunne skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med
forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk
korrekthed
Kernetekster:
- Artikel: “Bad or Mad?” (2004) af Sean Spence
- Novelle: “The Man Who Loved Flowers” (1978) af Stephen King
- Film: "American Psycho" (2000) af Mary Harron
- Artikel: “Why not everyone is a torturer” (2004) af Stephen Reicher and Alex Haslam
- Digt: “Warning to Parents” (1964) af Elisabeth Jennings
- “The Tell-Tale Heart” (1843) af Edgar Allan Poe
Kernebegreber:
- Evil
- Moral evil
- Natural evil
- Antisocial personality
- Mental illness
- Premeditated
- Unpremeditated
- Mitigating circumstances
Arbejdsformer:
- Klassebrainstorm
- Individuel brainstorm
- Ordbogsøvelser (ordbogen.com)
- Refleksion
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Klassediskussioner
- Individuel læsning
- Rollelæsning
- Smalltalk
- Remediering
- Processkrivning
- Evaluering
- Kahoot
Grammatiske fokusser: (på Minlæring)
- Ligefrem og omvendt ordstilling
- Adjektiver
- Forbinderord
Analytiske fokusser:
- The rhetorical pentagon (topic, sender, receiver, circumstances, language, intention)
- Forms of appeal
- Plot analysis (five act structure model: exposition, rising action, climax, falling action,
resolution)
- Cinematic techniques (framing, camera angles, camera movement, editing, sound,
lighting)
- Characterization (inner, outer, development, relationships)
- Setting analysis (physical and social)
- Outer and inner composition (rhyme scheme, rhymes, alitteration, assonans, figurative
language, themes, message)
- Narration (type, knowledge, reliability)
- Writing a discussion (pros and cons, for and against)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
35,00 moduler
Dækker over:
39 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
The American Dream (EXAM)
I dette forløb arbejder eleverne med 'den amerikanske drøm' som koncept. Forløbet har primært til formål at gøre eleverne i stand til både mundtligt og skriftligt at kunne diskutere spørgsmål såsom hvor konceptet stammer fra; hvordan det har udviklet sig over tid; hvordan amerikanere fortolker konceptet forskelligt; samt hvorvidt den amerikanske drøm er opnåelig for alle amerikanere i dag. Som en del af forløbet arbejder eleverne med det amerikanske præsidentvalg, hvortil de særligt arbejder med de verserende holdninger til immigration. Undervejs arbejder de skriftligt med komparativ analyse og diskussion af to taler fra valget samt et essay om den amerikanske drøm som tema i en film.
Faglige mål:
- AT kunne gøre rede for centrale punkter i den amerikanske historie
- At kunne gøre rede for den amerikanske drøm som koncept
- At kunne læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde
- At kunne analysere og fortolke tekster med den amerikanske drøm som tema med
anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
- At kunne analysere og perspektivere aktuelle forhold i USA med anvendelse af
grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige
forhold
- At kunne udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende om den amerikanske
drøm, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på
engelsk
- At kunne skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med
forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk
korrekthed
Kernetekster:
- Digt: “The New Colossus” (1883) af Emma Lazarus
- Tale: "Former President Donald Trump’s speech on how to secure the American borders"
(2023) af Donald J. Trump
- Tale: "Remarks by President Biden on Border Security and Enforcement" (2023) af Joe
Biden
- Film: "The Great Gatsby" (2013) af Baz Luhrmann
- Uddrag af kapitel 1 af roman: Push (1996) af Sapphire
- Artikel: "The American dream doesn’t exist in many neighbourhoods" (2018) af The
Economist
- Artikel: "10 people who have lived the American dream" (2024) af TheStreet
Supplerende stof:
- Afsnittet "America: From British colony to superpower" i kapitlet ”Aspects of America” i
bogen Worlds of English (Systime)
- James Truslow Adams' definition på 'the American dream' fra bogen "The Epic of
America" (1931)
Kernebegreber:
- The American Dream
- American values
- Freedom
- Liberalism
- Opportunity
- Materialism
- Equality
- Inequality
- Social mobility
- Immigration
- Class
- Race
Arbejdsformer:
- Klassebrainstorm
- Individuel brainstorm
- Ordbogsøvelser (ordbogen.com)
- Refleksion
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Klassediskussioner
- Individuel læsning
- Læsning i par
- Smalltalk
- Processkrivning
- Evaluering
- Kahoot
Grammatiske fokusser: (på MinLæring)
- Adverbier
- Konjunktioner
- Pronominer
Analytiske fokusser:
- Picture analysis
- Argumentation
- Discussion
- The rhetorical pentagon (topic, sender, receiver, circumstances, language, intention)
- Rhetorical devices
- Cinematic techniques (framing, camera angles, camera movement, editing, sounds,
lighting)
- Setting (physical and social)
- Characterization (inner, outer, development, relationships)
- Themes and message
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
29 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Australia and the Stolen Generations (EXAM)
I dette forløb arbejder eleverne med Australien, hvor særligt landets baggrund som britisk koloni samt de såkaldte 'stolen generations' er i fokus. Det overordnede mål med forløbet er derfor, at eleverne opnår indsigt i koloniseringen af Australien samt hvordan denne har påvirket og formet den aboriginale befolkning. Undervejs i forløbet skriver eleverne en hel eksamensopgave om emnet (summary, essay, discussion), ligesom de også fremlægger analyse og fortolkning af en tekst mundtligt.
Faglige mål:
- At kunne redegøre for Australiens historie som en britisk koloni samt ’the stolen
generations’
- At kunne analysere og fortolke tekster der relaterer sig til koloniseringen af Australien
med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
- At kunne perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- At kunne udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere
egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om koloniseringen
af Australien og ’the stolen generations’ med en relativ høj grad af grammatisk
korrekthed
- At kunne skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med
forskellige formål om koloniseringen af Australien og ’the stolen generations’ med en
relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Kernetekster:
- Film: "Rabbit-Proof Fence" (2002) af Phillip Noyce
- Feature: “Freddy Andrews” (2000) af Polly Borland
- Novelle: “Going Home” (1986) af Archie Weller
- Tale: "Australian Premier Kevin Rudd’s apology to the Aborigines on behalf of the
Australian Government" (2008) af Kevin Rudd
- Vidnesbyrd: "Testimony by Ruth Mackenzie" fra www.stolengenerationstestimony.com
- Artikel: “How a school play about Aboriginal history set off a row" (2017) af Trevor
Marshallsea
Supplerende stof:
- Artikel: ”Australian Aboriginal peoples” fra Kids.britannica.com
https://kids.britannica.com/students/article/Australian-Aboriginal-peoples/272686
- Del af dokumentar: ”Part III: The Colonization of Australia” (12:33-27:34) i "Full History
of Australia - Documentary" af Fire of Learning
https://www.youtube.com/watch?v=PsERYZFY87A
- Uddrag af bog: ”4.5 English as a Lingua Franca” fra "The English Handbook" (Systime)
Kernebegreber:
- Aboriginal
- Indigenous
- The Dreaming
- The British Empire
- Colonization
- White Australia Policy
- Stolen Generations
- Integration
- Assimilation
- English as a lingua franca
- Racism
- Mixed-race/half-caste
- Identity
Arbejdsformer
- Individuel brainstorm
- Klassebrainstorm
- Ordbogsøvelser (ordbogen.com)
- Refleksion
- Gruppearbejde
- Pararbejde
- Klassediskussioner
- Pre-, while-, og post-reading øvelser
- Individuel læsning
- Læsning i par
- Peer-feedback
- Stationsarbejde
- Smalltalk
- Processkrivning
- Genaflevering
- Evaluering
- Kahoot
Grammatiske fokusser: (på Minlæring)
- Alle ordklasser
- Kongruens
Analytiske fokusser:
- The rhetorical pentagon (topic, sender, receiver, circumstances, language, intention)
- Forms of appeal
- Rhetorical devices
- Cinematic techniques (framing, camera angles, camera movement, editing, sound,
lighting)
- Characterization (inner, outer, development, relationships)
- Setting analysis (physical and social)
- Themes and message
- Language and style
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
31 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Repetition
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60350757837",
"T": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60350757837",
"H": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60350757837"
}