Holdet 2024 id/gc - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Stenhus Gymnasium
Fag og niveau Idræt C
Lærer(e)
Hold 2024 id/gc (gc id)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Floorball

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Floorball

Formål:
• Alsidige idrætsdiscipliner og aktiviteter, der tilgodeser kropsbeherskelse og boldbeherskelse.
• Elever udvikler evnen til at kombinere praktiske erfaringer med teoretisk viden i relation til træning.

• Eleverne opnår en bred forståelse for idrættens bidrag til udvikling af personlig identitet og sociale kompetencer
• Eleverne skal gennem idrætsundervisningen opleve glæden ved at bevæge sig, således at de kan motiveres til fortsat fysisk aktivitet
Bedømmelseskriterier - praktisk:

- I forbindelse med den løbende evaluering herunder vurderingen af elevernes aktivitetsniveau anvendes følgende bedømmelseskriterier:
- Fysisk kapacitet
- Beherskelse af tekniske og taktisk elementer i floorball
- Evnen til at indgå i forskellige samarbejdssituationer


Elevers læringsmål:

Tekniske elementer af floorball
• Anvendelse af korrekt greb på stav
• Træk- , håndledsaflevering flippasaflevering til medspillere
• Træk- og slagskud (kunne løfte bolden i trækskuddet)
• At kunne tæmme bolden og drible/føre bolden frem med kontrol

Taktiske elementer i floorball:
• At kunne gøre sig spilbar i omstillingsspil og angrebssituationer
• At kunne navigere forskelligt i angrebs- og forsvarssituationer
• At forstå og udnytte egen rolle på holdet i relation til de øvrige medspillere
• Forstå regler
• Udvise kommunikations-og samarbejdsevne før, under og efter spilsituationerne i forhold til det for undervisningen gennemgået teori.

Forløbet afsluttes med videofilmning af eleverne i tekniske situationer og kampsituation, der illustrerer ovenstående læringsmål for eleverne.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer