Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Stenhus Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Mediefag C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
2025 me/h (1h me)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
2
|
Forløb#2 Film Noir
Film Noir:
forløbet omhandler "filmgenren"/stilen som opstod i USA´s 40ére og som den dag i dag spiller en stor rolle ift. temaer og stil i mange forskellige filmgenrer. Forløbet har fokus på udviklingen indenfor "noir" og har nedslag igennem de sidste 75 års filmhistorie.
Indhold
Film Noir – i skyggens tegn. Olsen og Schou. s. 111-112 i Levende Billeder. Systime 2013
Noir-træk. (Uddrag af Melodrama, seksualitet og altruisme af TK Grodal, Kosmorama nr. 223)
Fanget af fortiden – igen! (fokus på de forskellige perioder af Noir) HK Haastrup. Kosmorama s. 107-110.
Kvinden uden samvittighed. (Double Indemnity) J Stegelmann. S. 194-196 I Mine 100 film. Aschehoug 1997.
Chinatown. CB Thomsen. s. 311-314 i Drømmefilm – 100 af Verdens bedste film. Gyldendal 2000
Kvinden der forsvandt. (Gone Girl) P Schepelern. EKKO 15 okt. 2014
Film:
Double Indemnity. Billy Wilder 1944
Chinatown. Polanski 1974
Gone Girl. Finch 2014
citater fra:
Dr.Caligari (Wiene 1920)
M. (Lang 1931)
Citizen kane: (Welles 1941) anslag
The Killing: (Kubrick 1956)
Taxi Driver (Scorcese 1974) anslag
LA Confidential (Hanson 1997) anslag
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
pilotprojekt
fri leg - I skal lave film på 3-4 minutter - der skal indgå eea. form for noir element i film
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
5
|
Forløb# Xamens produktion
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72151817667",
"T": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72151817667",
"H": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72151817667"
}