Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Stenhus Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Musik C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
2025 g mu/2 (g mu/2)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Blues
Når du har gennemført forløbet, så kan du
1. Kende stamtonerne på klaver, bas og guitar (Puls, taktslag, takt og taktarter)
2. Definere blues som genre og dens historie
3. Du kan konstruere og spille en blues
4. Du kan analysere en blues gennem følgende musikalske parametre.
a. Form (12 takter, AAB), harmonik (akkorder med lille septim), instrumentation (Bas, tromme, kla-ver, guitar, blæsere), sound (slide og bend) og udtryksfelt (Call and response)
Vi har arbejdet med analyse af "I Believe I'll Dust My Broom" og "I woke up this morning".
Praktisk:
Vi har spillet blues i C og A. Vi har spillet "I woke up this morning" som kæmpesammenspilsband.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Grundlæggende musiklære og rotation
Vi har stiftet bekendtskab med stamtoner, fortegn samt kigget på nodestystemet (g-nøglen), nodeværdier og opbygning af treklange.
Vi har spillet "Kun for mig" af Medina som rotationssammenspil.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72196205578",
"T": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72196205578",
"H": "/lectio/95/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d72196205578"
}