Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Midtfyns Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Engelsk A
|
Lærer(e)
|
Eva Pors
|
Hold
|
2022 EN/a (1a EN, 2a EN, 3a EN)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
America 1: American Values - 30 s. EKSAMEN
Indhold:
"The Frontier Heritage" Fra "Worlds of English" (Systime)
"The Declaration of Independence" (uddrag) - fra Arildsen og Plougheld: "Follow That Dream" (systime, 1997) s.122
"Which ideologies do the two parties represent?" - fra Peter Brøndum m.fl.: "USA Now" (Columbus, 2014) s.88-90
Videoer om Declaration of Independence fra Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=LKJMWHCUoiw
https://www.youtube.com/watch?v=yb7MI8NQLoo
https://www.youtube.com/watch?v=JeuU9s1xkVQ
Video om Robin Williams' 10 American values: https://www.sophia.org/tutorials/values-and-beliefs--5
Joe Biden: Inauguration Speech (2021)
Joe Biden: Speech on the one year commemoration of attack on Congress. (2022)
Amanda Gorman: The Hill We Climb (2021)
Emma: Lazarus: "The New Colossus" (1883)
Martin Luther King: "I have a dream" (1963)
LeAlan Jones: Our America (in: Contexts, Gyldendal, 2004)
Forløbet tager udgangspunk i American Values - med fokus på Amerikansk politik. Eleverne skal kende til grundlæggende kulturelle værdier og samfundsforhold, der gør sig gældende i USA, og de skal kende til historiske baggrunde fra hvilke disse værdier og samfundsforhold udspringer.
Derudover har forløbet et fokus på mundtlig sprogfærdighed, som skal gøre eleverne bevidste om at de skal arbejde med deres mundtlige sprogfærdighed uden for skolen også, og forløbet skal give dem individuelt tilpassede redskaber til at arbejde med denne sprogfærdighed selvstændigt.
Endvidere har eleverne kort arbejdet med introduktion til analyse af retoriske virkemidler i forbindelse med analyse af non-fiction.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Skrifltighedsforløb - ca. 5
ca. 5 sider
Indhold:
Jennifer Allott: Mid-air
Eleverne opnår indgående kendskab til det akademiske essay som skriftlig genre og trænes systematisk i at skrive de forskellige dele af denne opgavetype: summary, indledning, PEE-modellen og konklusion.
Derudover er der fokus på en systemisk grammatisk tilgang til deres egne skriftlige produkter, hvor eleverne skal kunne identificere grammatiske og semantiske elementer så som nexus, adjektiver og adverbier og linkers i deres egne produkter.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Crime in Fiction - ca. 40 sider - EKSAMEN
I forløbet opnår eleverne kendskab til forskellige genretræk inden for Crime Fiction: Whodunnit, Howcatchem', Hard Boiled og Post Modern, og kan identificere tekster ud fra disse genretræk. Eleverne stifter desuden bekendtskab med forskellige teorier til analyse og fortolkning af Crime Fiction: Psychological theory, Social theory, Anthropological theory og Religious theory. Endelig bliver eleverne bevidste om centrale settings, som Crime Fiction som regel udspiller sig under: Locked room, idyllic villages og endelig urban environment.
I mødet med teksterne lærer eleverne at anvende både genre, setting og teori i deres analyse og fortolkning.
Indhold:
James Reasoner: House Names
Roald Dahl: Lamb to the Slaughter
Agatha Christie: Wasp's Nest
Kenneth Brannagh: Death of the Nile (2022, film)
Chester Himes: Marijuana and a Pistol
Teori fra:
Oland-Andersen et al: Whodunnit?: En historisk krimiantologi i engelskundervisningen. Kaleidoscope, 1993
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
14,95 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Short Film Analysis - ca. 20 sider
ca. 20 sider
Eleverne opnår kendskab til grundlæggende filmanalyse, herunder cinematic techniques, storytelling og thetrical elements. Der arbejdes med at anvende disse analytiske begreber i filmanalyse af fiktions-film. Desuden opnår eleverne også kendskab til dokumentar-genren og fakta- og fiktionskoder.
INDHOLD:
Kip Andersen: Cowspiracy. Netflix, 2014.
udvalgte kortfilm
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Essay-skrivning
Eleverne har fokus på struktur og indhold i det analytiske essay på engelsk (fiction). Eleverne arbejder med at udvælge relevante citater og skrive analyse-afsnit til et skriftligt analytical essay.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Truly Sorry - 20 sider - EKSAMEN
I dette forløb stifter eleverne bekendtskab med undskyldningsretorik og de retoriske virkemidler, der bruges, når man enten skal lave en undskyldning eller en apologi. Vi arbejder både med Youtube-apologier for dårlig opførsel og politikeres undskyldninger for strukturel racisme.
Eleverne opnår sikkerhed i retorisk analyse, ligesom der er fokus på selv at fremføre taler (undskyldningstaler) med inddragelse af retoriske virkemidler og anvendelse af relevante image repair strategies.
Indhold:
"Truly Sorry - on Apology and Apologia" fra Brøndsted og LarseN. Narrating Truth. (2021) s. 104-108
Will Smith: "It's Been a Minute". Youtube, 2022 https://www.youtube.com/embed/jXrxDKwlA_s?rel=0 (apology to Chris Rock)
Elevernes selvvalgte youtube-apologies
"The Tuskegee Experiment - Bill Clinton's Formal Apology". In: Narrating Truth.
Ellen Degeneres: Ellen's First Monologue of Season 18 https://www.youtube.com/watch?v=Egn3CuQRHW8&t=157s
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
8,95 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Minimalism & Carver:Short Cuts (160 s) - EKSAMEN
Indhold:
VÆRK "Short Cuts" by Raymond Carver
“Literary Minimalism: A Brief Overview of Why Less is More” by Arun Prabhu (2018) from: https://penlighten.com/literary-minimalism
"The End of The Fucking World" (episode 1 + 2, Netflix 2019)
MÅL:
At arbejde med den litterære strømning ’minimalism’ i en amerikansk kontekst (centreret omkring 1970’erne)
At læse et værk (novellesamling) og kunne tilgå novellesamlingen ud fra nogle generaliseringer og karakteristikker vedr. skrivestil (minimalism) og forfatter (Raymond Carver).
At kende til, kunne genkende og bruge begreberne/emnerne: minimalism, blanks, open ending, in medias res, implicit, explicit, less is more, social criticism, suburb America, gender roles, showing vs. telling, the iceberg technique.
At genkende minimalistiske genretræk i film-mediet. At repetere begreber inden for filmteknisk analyse.
At træne elevernes analytiske og fortolkningsmæssige færdigheder.
At arbejde med elevernes sprogfærdighed i engelsk gennem mundtlige præsentationer og afleveringer.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Style of Writing
Eleverne arbejder med analyse af 'style of writing'. Eleverne skal især kunne karakterisere særtræk ved "style of writing" inden for sætningsstruktur, word choice og language features. Desuden har eleverne haft fokus på ordbogsopslag.
Eleverne har desuden arbejdet med at omsætte deres analyser til skriftlige produkter i forbindelse med essay-skrivning.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
America 2: Harlem Renaissance - 15 sider
Eleverne opnår kendskab til og viden om The Harlem Renaissance som en litterær strømning i amerikansk litteraturhistorie.
Der har været fokus på den historiske baggrund for perioden, og på tekster der har repræsenteret Americanism i Harlem og Exoticism i Harlem. Eleverne kender til begrebet 'double consciousness', som et udtryk for dobbeltheden i tilhørsforhold til USA som sort. Eleverne kender til begrebet shore-to-shore mentality, som et billede på tiden før 1900, hvor flere sorte kunstnere så tiden i USA som definerende kulturbaggrund, mens the Harlem Renaissance vender blikket mod Afrika, som en inspirationskilde for identitetsforståelse.
W.E.B. Du Bois: Of Our Spiritual Strivings (excerpt, in The Souls of Black Folks 1903)
Langston Hughes: I, Too (digt, 1925)
Walt Whitman: I Hear America Sining (1860)
Phillis Wheatley: On Being Brough From Africa To America (1767)
Duke Ellington: Jungle Nights in Harlem (music)
Josephine Baker (video clip of dancing in Banana skirt)
Countee Cullen. Heritage (digt, 1925)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
7,9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
SRO - immigration and Identity in Britain - 30 s.
Fokus:
Forløbet introducerer eleverne til historie og samfundsforhold i Storbritannien. Der er indledningsvist fokus på at give eleverne et rids over centrale samfundsforhold og kulturinstitutioner, hvorefter historien om Union Jack bruges til at illustrere hvordan Storbritannien dannes.
Derefter er der fokus på immigration i Storbritannien, som bruges i forbindelse med elevernes SRO. Her har eleverne særligt fokus på analyse af non-fiction og arbejder især med at strukturere en skriftlig analyse til brug i en større opgave.
Indhold:
Britain in Brief (unpublished)
The History and Meaning of the Union Jack or Union Flag: http://www.know-britain.com/general/union_jack.html (29/1 2009)
Sarfraz Manzoor: Greetings from Bury Park (excerpt, 2008)
Sarfraz Manzoor: "10 years ago, I thiught Britain was becoming more tolerant. I was wrong." The Guardian, 2019 https://www.theguardian.com/books/2019/jul/06/sarfraz-manzoor-xenophobia-has-not-only-returned-it-has-become-normalised-
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
9,95 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Tourists in Paris (English as lingua Francs)- 20 s
BBC Magazine: How English Evolved into a Global Language, December 10, 2010: https://www.bbc.com/news/magazine-12017753
Fra Targets, Gyldendal, 1998: "English around the World"
Harry Mathews: The Sinking of the Odradek Stadium, 1975 (excerpt)
Sam Leith: “How emojis became the planet’s lingua franca” in Prospect Magazine, June 22, 2017: https://www.prospectmagazine.co.uk/magazine/emojis-are-not-just-for-kids
Ocean Vuong: On Earth We're Briefly Gorgeous, Jonathan Cape, 2019 (excerpt)
www:
Jennifer Jenkins: An introduction to English as a Lingua Franca: ELFpron speaks to Professor Jennifer Jenkins: https://www.youtube.com/watch?v=ZvWCqvxK9Hg
Borat Plays Bowls : https://www.youtube.com/watch?v=kNIl5jvpjKw
https://www.dialectsarchive.com
http://www.routledgetextbooks.com/textbooks/9780415638449/intercultural.php
Som optakt til studietur til Paris:
Forløb om engelsk som lingua franca (ELF). Eleverne skal kende til steder, hvor engelsk tales som officielt nationalsprog og opnå basal viden om den historiske udvikling af engelsk som lingua franca. De skal kende til forskellen på standard English og non-standard English og kunne redegøre for centrale karakteristika ved ELF-kommunikation. De skal desuden opnå viden om ELF-kommunikation i autentiske kommunikationssituationer og i fiktion. Endelig er der blevet perspektiveret til emojis som et muligt nyt bud på et lingua franca.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
5,9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
The Lost Generation - in Paris (15 pages)
Som optakt til studietur til Paris har eleverne stiftet bekendtskab og læst tekster fra The Lost Generation og repræsentationer af Paris i litteratur skrevet i 1920erne.
Uddrag fra Wikipedia: The Lost Generation
Ezra Pound: In a Station of the Metro (1923)
Ernest Hemingway's Unbelievable Real-Life Story: https://www.youtube.com/watch?v=d-4COmFp064
Ernest Hemingway: A Moveable Feast (chapter 1: A Good Café on the Place St.-Michel) (published, 1964)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
America 3: Beyoncé - Cowboy Carter (20 s)- EKSAMEN
Eleverne arbejder med Beyoncés album Cowboy Carter, med særligt fokus på hvordan Beyonce i dette album iscenesætter (national)identiet, race, historie, og stemme igennem sin musik.
Der arbejdes især med analyse af udvalgte tekster fra sangene på albummet, samt med brugen af de forskellige musikalske genrer på albummet. Eleverne bliver bevidste om, hvordan de kan trække på deres viden om amerikanske værdier og Black America i forbindelse med at analysere nye kulturprodukter. Desuden opnår eleverne bevidsthed om, hvordan man tilgår et ubearbejdet kulturprodukt/værk, fx i forbindelse med research til en større skriftlig opgave.
I forbindelse med albummet har eleverne særligt haft fokus på: Title, Genres, Country music, Cover image, Identity as black - black history, Views on American values.
Eleverne har arbejdet med hele albummet, men der har været særlig fokus på sangene Ameriican Requiem, Blackbird, Jolene, Oh Louisiana, Texas Hold'em og Amen.
Beyonce: Cowboy Carter. (music album, 2024): https://www.youtube.com/watch?v=aJMl-K7HcZk&list=PLxA687tYuMWgbOZZGuf4YFdQaU5Q6PSk5
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
4,95 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Written English: Fiction (3 s.)
Eleverne arbejder med den skriftlige eksamensgenre med fokus på at skrive analytical essay om en novelle.
INDHOLD:
Emer Hoare: Stick People (fra eksamensættet Fredag den 31. maj 2024, STX, A-niveau)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
3,95 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Ireland through Toil and Trouble (120 sider)
Eleverne opnår kendskab til historie og samfundsforhold i Irland, med særligt fokus på
-The Irish Famine
- the Easter Rising
-den katolske kirke i samfundet (særligt abortproblematikker)
Eleverne skal kunne redegøre for væsentlig historiske begivenheder, der har haft indflydelse for Irsk identitet og forholdet til Storbritannien.
Eleverne skal kunne læse tekster og analysere disse i lyset af historiske og samfundsmæssige forhold i Irland.
INDHOLD:
The Irish Potato Famine. Tekst sammensat fra: https://www.parliament.uk/about/living-heritage/evolutionofparliament/legislativescrutiny/parliamentandireland/overview/the-great-famine/
https://www.britannica.com/event/Great-Famine-Irish-history
https://www.crf-usa.org/bill-of-rights-in-action/bria-26-2-the-potato-famine-and-irish-immigration-to-america.html
Simple History: "The Irish Potato Famine" (Youtube)The Irish Potato Famine (1845–1852)
The Dubliners: "Skibbereen" (1973) (song)
Sinnead O'Conner: "Famine" (1994) (song)
Eleverns egen research på begivenheder og begreber og navne: Home Rule, Nationalists, Unionists, The Easter Rising, The Anglo-Irish Treaty, Eamon de Valera, Michael Collins, The Irish Free State, The Irish Civil War.
W.B. Yeats: "16 Dead Men" (1917) (poem)
James Joyce: "The Sisters". in: Dubliners (1914)
Arhondia: "Tom Corridan" (2018) (short story) (fra Engelsk A, skriftlig eksamen, august 2019)
Rosanne McCollum: "3. The Catholic Church's waning influence: Pro-life campaign and No More Shame". From: The Island of Ireland, Systime 2024: https://ireland.systime.dk/?id=1
The Economist: "Ireland: divided by abortion" (Youtube)
BBC Newsnight: "Ireland's abortion referendum". (Youtube)
Lucy Caldwell: "Mayday" (2016) (Short story, https://www.lucycaldwell.com/mayday/)
Claire Keegan: Foster (2010) (VÆRK).
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
16,84 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
16
|
American election - 15 sider
Indhold:
Bækgaard, Jakob: "A Beautiful Mosaic" in: Connections, Forlaget Praxis (forthcoming)
"Which ideologies do the two parties represent?" - fra Peter Brøndum m.fl.: "USA Now" (Columbus, 2014) s.88-90
Alexandra Ocasio-Cortez: Speech at the Democratic National Convention, 2024. https://www.youtube.com/watch?v=hJskN5GLZpw
Dana White: Speech at the Republican National Convention, 2024. https://www.youtube.com/watch?v=anZ_4mf6BWE
J.D. Vance: "Speech at Republican Rally, Madison Square Garden" 2024.
Forløbet tager udgangspunk i American Values - med fokus på Amerikansk politik og det amerikanske valg i 2024. Eleverne skal anvende deres viden fra tidligere forløb om amerikanske værdier og samfundsforhold i analyse af valg-taler. Herigennem træner eleverne endvidere retorisk analyse i forbindelse med analyse af non-fiction.
Endelig har der været fokus på skriftlig fremstilling og at skrive analytical essays om non-fiction tekster.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
17
|
British Romanticism - EKSAMENSEMNE - 30 sider
ca. 15 sider
Indhold:
Background knowledge:
"The Romantic Age: Historical Background" In: Pia Rørkær Sigh og Niels Randbo Back: Through Literary Landscapes. Systime, 2020
"The Romantic Age: Literary Background" In: Pia Rørkær Sigh og Niels Randbo Back: Through Literary Landscapes. Systime, 2020
The School of Life: History of Ideas - Romanticism. (video from Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=OiRWBI0JTYQ)
Poetry:
William Blake: "The Chimney Sweeper: When my mother died I was very young" (1789)
William Wordsworth: "I Wandered Lonely as a Cloud" (1804)
Movie:
"Dead Poets Society", by Peter Weir (1989)
- and in connection with the film:
Walt Whitman: "O Captain, My Captain"
Robert Herrick: "To The Virgins, To Make Much of Time"
Generelle mål:
At arbejde med elevernes mundtlige færdigheder. Litterær analyse..
Specifikke mål med forløbet:
At opnå kendskab til den britisk litterære strømning ”Romanticism” med særligt fokus på by vs. natur og industrialisering
At læse centrale klassiske forfattere som W. Blake og W. Wordsworth
At arbejde med poesi og lyrik som litterær genre.
At opnå særligt kendskab til litterære virkemidler i poesi (metafor, allitteration, simili og især personifikation)
At analysere romantisk litteratur med afsæt i dens periodiske kontekst (socialhistorisk)
Derudover ses filmen Dead Poets Society for at vise hvordan romantikken trækker tråde ind i vores måde at tænke på i dag, og i den forbindelse læses også både Whitman og Herrick for at styrke evnen til at analysere lyrik.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
12,9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
18
|
Shakespeare's Romeo and Juliet - EKSAMEN (60 s.
Ca. 100
Shakespeare’s Romeo and Juliet
Indhold:
Shakespeare: Sonnet 130
Clausen og Kaalund: Romeo & Juliet by Shakespeare. Act 1; Act 2 scene 1+2; Act 5.
M.H. Abrams: A Glossary of Literary Terms - "On the sonnet" (opslag)
Baz Luhrman: William Shakespeare’s Romeo + Juliet (1996 film).
Arbejdsformer:
Varierende
Fokus:
Eleverne opnår viden om renæssancen og The Elizabethan Age, især i sammenligning med middelalderen. Der fokuseres her på individualitet over for slægten og på kvinden som seksuelt væsen over for kvinden som guddommelig og uopnåelig. Eleverne skal være i stand til at anvende denne viden i en analyse og fortolkning af tekster fra perioden.
Sproghistorisk er der fokus på elementære regler for Shakespearean Language så som forskellige former af pronominerne i 2. person og bøjning af verber i den forbindelse. Eleverne skal kunne redegøre for disse sproglige forekomster.
Litterært er der fokus på sonettens struktur og klassiske indhold (Petrarch), samt Shakespeare’s brug og modernisering af sonetten. Eleverne skal kunne bruge sonettens historie og struktur som supplement til en analyse og fortolkning af en sonet generelt.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
19
|
Gothic Fiction - (25 sider) EKSAMENSEMNE
The Gothic - ca. 25 sider
Indhold:
Lærerforedrag baseret på: Punter, David og Byron, Glennis: The Gothic. Blackwell Publishing Ltd, 2004. (excerpts on themes of the Gothic)
Edgar Allan Poe : The Raven (1845)
Edgar Allan Poe: The Tell-Tale Heart (1843)
Mary Shelley: Frankenstein ((Creation of Man, excerpt)) (1818)
Kenneth Branagh: Mary Shelley's Frankenstein (film, 1994)
Charlotte Perkins Gilman: The Yellow Wallpaper (1892)
Francis Ford Coppola: Bram Stoker's Dracula (film, 1992) - excerpt: Dinner Scene
Københavns Universitet: "Vi elsker eksperter: Frankenstein Det udødelige monster." Podcast, 2024 https://vi-elsker-eksperter.simplecast.com/episodes/frankenstein-det-uddelige-monster-K_6ElEbs
Faglige mål:
Elever opnår viden om The Gothic som genre og de motiver og temaer, der knytter sig denne genre, herunder hallucination and the narcotic, persecution and paranoia, the haunted castle, the monster, the vampire og the female gothic.
Disse temaer og motiver skal eleverne selv kunne anvende i en analyse og fortolkning af tekster inden for the gothic.
Eleverne opnår sikkerhed i at tilegne sig teoretisk viden om en litterær genre/periode og videreformidle denne viden.
Eleverne opnår i dette emne ligeledes sikkerhed i at læse lidt ældre engelske tekster, og de opnår sikkerhed i analyse og fortolkning af forskellige skønlitterære genre.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
20
|
Repetition
Eleverne repeterer eksamensemner og fokuserer især på den mundtlige præsentation til eksamen ved at fokusere på fluency, grammatik korrekthed og anvendelse af fagbegreber.
Eleverne repeterer desuden strukturer i analytical essays og repeterer grammatiske emner.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/955/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52869976377",
"T": "/lectio/955/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52869976377",
"H": "/lectio/955/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52869976377"
}