X - Espergærde Gymnasium og HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Espergærde Gymnasium og HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 FrF/n - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
X - Espergærde Gymnasium og HF
Fag og niveau
Fransk B
Lærer(e)
Pia Charlotte Thorbøll
Hold
2023 FrF/n (
1n FrF
,
2n FrF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
La famille
Titel 2
La Francophonie
Titel 3
Elektronisk materiale
Titel 4
Le sport et les J.O Paris 2024
Titel 5
Les contes
Titel 6
Les courts-métrages en francais
Titel 7
Les SDF
Titel 8
Sprogrejse Paris 2025
Titel 9
Le harcelement scolaire
Titel 10
La Francophonie
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
La famille
Vi læser om familieforhold ud fra forskellige perspektiver og gennem tiden. Samlet sideantal: 30 sider
La famille/Une famille: Qu'est ce qu'une famille?
Udvalgte klip fra Un jour un actu - til gruppearbejde - 4 sider
Gr. 1: + 2 « Je découvre le monde avec ma famille »
Gr 3+4: Confinée au Chili, Zahra garde le lien avec sa famille en France -
Gr. 5+6: Cette famille s’est lancée dans le « zéro déchet »
Gr 7+8:Under The Pole III : l’exploration en famille !
La famille: "La Famille"; Bering og Sørensen, Gyldendal i alt = 17 sider
s. 6-11 - Begrebet "famille" + opgaver
s. 12-20 - Tekster: Une Perse en France, Le foulard + opgaver
s. 27-31 - Le Bonnet + opgaver
Filmen Persepolis + opgaver 4 sider
Artikel om "Persepolis" : Derfor er Persepolis en af århundredets bedste film", Information, Rune Lykkeberg 14.dec 2019 - 1 side
Filmen "La famille Bélier"; Eric Lartigau 2014 + udvalgte opgaver fra hæftet "La famille Bélier" af Karen Schumacher, Forlaget Passion
Filmen: Les Banlieusards, Leila Sy og Kery James, 2019 + opgaver - 4 sider
Indhold
Kernestof:
Velkommen til fransk :-) Medbring en ting, der beskriver dig og dit forhold til den franske verden :-)
Repeter familiemedlemmerne i denne quiz-let: Quiz-let la famille
Links til brug i undervisningen:
I har allerede læst én af disse tekster/film sidst. Nu skal I læse to tekster til (efter eget valg) og skrive de fire resumesætninger til hver af teksterne.
Minlæring
Forbered opgave 1, 2, 3 side 8 i bogen "La famille"
Find aktuelle eksempler på familiemønstre i Frankrig hjemme. Se eksemplerne i bogen "La famille" s. 9 og lav nogle sætninger, der beskriver hvad du ser og lægger mærke til.
Læs s. 22 + 23 i bogen La famille - led efter sætninger, der beskriver hvem Marja Satrapi er og hvad hun mener om sin situation. Prøv at forklare det med dine egne ord på fransk.
Læs om filmen Persepolis på dansk her: Persepolis
Forberedelse til dagens arbejde:
Læs s. 13-16 i bogen La famille - Det er et udsnit af den grafiske roman om Marjane Satrapi og er en del af den film vi ser i modulet.
Vi ser filmen færdig og I fremlægger opgaverne til filmen.
Bonne année! :-) Vi ser film
Grupper til dagens arbejde:
Udegrupperne: Minlæring artikler
Alle bøjer Parler i: Présent, imparfait, passé composé.
Afsnit
Alle bøjer: "Visiter" i Présent, passé composé og Imparfait
Som hjælpemidler må I medbringe denne model til billedbeskrivelse : billedbeskrivelse. Model.pdf
Læs i bogen La Famille s. 28 l. 12 - s. 30 l.24
Lav opgave 7 til teksten "Le bonnet" s. 30 i bogen La famille
Lav sætninger og gloser til en billedbeskrivelse til et billede fra filmen La famille Belier. Brug det ark jeg gav jer til prøven.
Husk at aflevere jeres "La famille" bog og hente bogen "La famille Bélier"
Vi arbejder med billedbeskrivelser og Familien Bélier i dag.
Lav følgende hjemme til modulet i bogen La famille Bélier:
Prøve i La Famille - med udgangspunkt i bogen og filmen.
LÆSETID: 6 MIN.
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
La Francophonie
La francophonie. i alt 26 sider
(I forlængelse af frankofoniforløbet fra grundforløbet)
Besøg af en fransk klasse.
Definition af La Francophonie + oplæg om udvalgte frankofone lande. - 1 side
Tekster:
- Civilisation de la francophonie; CLE International, Jackson Noutchié Njike s- 10-13 - 3
sider
- La France d'outre-mer _ personbeskrivelser - 5 sider
- Entrées; Bering og Sørensen Gyldendal 2009 s. 106 -108 (la francophonie), s. 109 - 116
(le Quebec), s. 122-126 le Maghreb), 13 sider
Filmen Yao, Philippe Godeau, 2019 + opgaveark - 4 sider
Indhold
Kernestof:
Læs teksten fra Civilisation de la francophonie s. 10 for at finde en definition på ordets betydning. Hvad er "La francophonie"?
civilisation de la francophonie. oversigt og def.pdf
Gruppe 1
1. Lav denne quiz let i par: La Francophonie Flashcards | Quizlet
Vær opmærksom på øvetid til verber - elevtid.
Vær opmærksom på øvetid til verber - elevtid. Øv verberne fra i går.
Le Canal Saint-Martin in Paris - Parallel (staygenerator.com)
Vi får en fransk klasse med ind i vores undervisning. I skal vise rundt på skolen i små gruppe, så forbered jer på en fremvisning. I skal fortælle om skolen, jeres hverdag og de ting, I godt kan lide - på fransk.
Vær opmærksom på at øve verber - der vil være skriftlige øvelser i klassen; être, avoir, aller og faire i de tider, jeg har givet jer.
I skal lave verber i Min læring Minlæring
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Elektronisk materiale
Der er brugt følgende elektroniske materiale i løbet af undervisningen:
https://www.franskportal.dk/
https://www.minlaering.dk/
https://www.1jour1actu.com/
Indhold
Kernestof:
Bonjour :-)
Skal først bruges i modulet:
Gruppe 1
Grammatik: ubestemte og bestemte artikler opg. 1+ 2 i la grammaire øvebog øvelse 1-7 i hver af øvelserne. brug Min læring som grammatikbog til at slå op i.
Lyt og læs med på teksten sunget af Céline Dion.
Grammatik: delingsartikel - opgave 5+6 i øvebog la grammaire.
Kære alle,
Allo 1Jour 1Question : c’est quoi, les Jeux paralympiques ?
Til i dag skal I gøre arbejdet fra sidste modul færdigt.
I dag laver vi en skrive/stiløvelse "Bonjour de Paris" fra Franskportal i klassen. Skal skrives uden hjælpemidler og på papir, så husk papir og blyant.
OBS! Det ser godt ud med jeres opgaver i min læring! flot...
Jeg har skrevet dette til jeres opgave til den skriftlige aflevering til den 9/9. Jeg håber, det giver mening.
Linket skal bruges i modulet:
Vælg én af artiklerne A2 i linket, lyt og læs det igennem 3 gange og skriv ned, hvad det handler om : JO - athlètes : actualités, podcasts, exercices - Le français facile avec RFI
I dag har I et kreativt arbejdsmodul.
Grupper:
Grammatik: adjektiver - lav opgave 11 + 12 i La grammaire
Husk at øve jeres manuskript til posterpræsentation. I skal være meget frie af jeres manus.
I modulet deler vi jer op:
intro til contes 1.g.docx
Læs s. 10 + 11 i den røde franskbog Entrées om Chapeau rond rouge.
Jeg har aflyst morgenmodulet den 25.9 og erstattet det med et andet, så vi har en dag med 3 moduler fransk en fredag snart. Her kan vi lave et projekt.
Læs resten af teksten Chaeron rond rouge færdig til i dag og medbring jeres eventyrtekst fra sidst
Lav svar til de nedenstående spørgsmål - øv dem så du kan svare frit af dit manus
Grammatik: de personlige pronominer som dativobjekt
Vi ser filmen færdig - skriv nogle franske ord og sætninger ned til de problemer filmen tager op - vi snakker lidt om den i modulet og går så tilbage til fredagens lektier i næste modul.
Franskprøve: Billedbeskrivelse og holdningsudtryk + grammatiske nedslag ift. adjektiver, substantiver og verbernes tid, présent, futur proche og passe récent.
Brobygning på Tibberupskolen - hvem vil gerne?
Vi arbejder med de to rødhætte versioner i modulet.
Læs og lyst til et valgfrit eventyr fra denne side lecture chaperon.htm
Grammatik: Lav opgave 22, 23 i øvebogen la grammaire
Se La sorcière de la rue Mouffetard og så skal I skrive jeres egne eventyr Les contes de la rue Broca - La sorcière de la rue Mouffetard HD
La sorcière de la rue Mouffetard – de Pierre Gripari
Ekskursion med fransk med små oplæg
Une visite francaise à Cph le 1 nov 2024.docx
Une visite francaise à Cph le 1 nov 2024
Afsnit
1. Sørg for at læse historien "la sorcière d ela rue Mouffetard" færdig (vi læste det meste i modulet) - læs højt for jer selv og tænk på udtalen.
Min læring pronominer: Minlæring Bunde pronominer
Læs de to første sider af eventyret "L'Orangier magique" s. 16-18
I modulet arbejder vi med følgende:
Lektie: Alle har læst s. 7-11 i Kirikou og kan gengive, hvad teksten handler om og beskrive Kirikou, det sted/land han bor og hans onkel.
Tilbud! Der er en sygemelding fra den kommende Erasmustur til Angers fra den 6. til den 12 og derfor en plads ledig, hvis en-to af jer har lyst til at komme med - prisen er 500 kr pr. billet
Orientering om Fransk A.
Sørg for at lave opgaverne til personlige pronominer færdige på Min læringe (Der er MANGE, der mangler)
Vi starter et tema om "Les court-métrages" - analyse af franske kortfilm.
Oversigt over franske spørgeord: https://lektiehjalp.blogspot.com/2012/05/fransk-sprgeord.html Quizlet til franske spørgeord: https://quizlet.com/33304126/sporgeord-fransk-flash-cards/
Læs teksten om Raskins kortfilmsparametre til dagen i dag: Richard Raskin – MEDIEFAG BLOGS
Læs om Richard Raskins 7 kortfilmsparametre på dansk: https://mediefagsydkysten.wordpress.com/tag/richard-raskin/
https://apprendre.tv5monde.com/fr/aides/grammaire-exprimer-son-opinion
Understreg alle de ord, der hører til filmverdenen og prøv at finde ud af, hvad de betyder inden I slår dem op – hvordan ved I det? Hvor kender I ordene fra?
Slå de ord, du mangler op for at forstå og kunne formidle de 7 parametre. Du skal kunne lave en sætning på fransk til hver af de 7 parametre. arket fik I udleveret i undervisningen.
Gruppearbejde (4-5 personer) Redegørelse, genrebestemmelse og meningsudtryk:
Gruppe 1: Kalle, Kalle-Emil, Ruben, Mohammed
Oplæggene holdes i dag med opponentgruppe, der stiller spørgsmål. Derfor skal I forberede:
Gruppearbejde (4 personer) Redegørelse, genrebestemmelse og meningsudtryk:
Tidsplan: Begge grupper kommer ind samtidigt
ARBEJDE NÅR i IKKE LAVER OPLÆG:
Hjemme skal I:
Vi holder de sidste fremlæggelser fra sidst
Se kortfilmen: Kortfilm; ”10 sekunder med Carla”; lav 3-5 sætninger til filmens handling: dans le film il s'agit de.....+ resumégloserne
Vi laver interviews om arbejdsprocessen i dag
OBS!!!! jeg er blevet syg og må aflyse modulet, beklager.
Husk at lave lidt på jeres MIN LÆRING Minlæring
Court métrage
Hej, Vil I skrive 3 personer I gerne vil dele værelse med i Paris? Så laver jeg fordeling denne uge.
HUSK jeres billedbeskrivelsesmodel!!!!
Valdemar og Caroline-Emilie laver billedbeskrivelse - find et selvvalgt billede MEN noget, der er fransk..
Sallie og Hjalte Billedbeskrivelser - selvvalgt billede med udgangspunkt i fransk tradition.
Læs teksten: Les SDF og lav opgave A
Program Paris: Program sidste version.docx
Ruben og Isabella billedbeskrivelse. Find et billede hver (evt. fra Paris) I skal tale i 3-4 min + forberede faglige spørgsmål
Amalie og Margrethe billedbeskrivelse (se anvisninger fra i mandags)
Tobias og Linus billedbeskrivelse. Klassen stiller faglige spørgsmål.
Clara og Magnus billedbeskrivelse
Vi mødes på Torvet gerne 9.50.
Monica og Marie billedbeskrivelse
. Husk vi er værterne og jeg regner med jer :-) vær opmærksom på at hold 1-11 går på banerne og 12-22 kommer ud på posterne.
Villum og Kalle-Emil Billedbeskrivelse
Mohammed og Sebastian billedbeskrivelse
evt. SDF No et moi s. 18-20 + 50-53.pdf
Viola og Mathea Billedbeskrivelse
Andjelina og Julie Billedbeskrivelse
Læs og forstå teksterne nedenfor:
Aksel og Karla Billedbeskrivelse ved tavlen - eksamenstræning
Eksamenstekst: Se moquer, c’est jamais grave ? Même pas vrai !
Sidste gang. Tak for to dejlige år med jeres helt igennem sjove og skønne klasse :-)
Her får 2 af jeres sidste tekster lavet om til en eksamenstekstlignende tekst.PRØVEeksamen EKSEMPELtekst.docx
Omfang
Estimeret: 60,00 moduler
Dækker over: 66
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Le sport et les J.O Paris 2024
1jour1actu:
- c'est quoi les jeux olympiques:https://www.1jour1actu.com/sport/allo-1jour-1question-cest-quoi-les-jeux-olympiques-dete /
https://www.1jour1actu.com/sport/allo-1jour-1question-cest-quoi-les-jeux-olympiques-dete
- c'est quoi jex jeux paraolympiques:
https://www.1jour1actu.com/sport/allo-1jour-1question-cest-quoi-les-jeux-paralympiques
- Comment se qualifier:
https://www.1jour1actu.com/sport/comment-se-qualifie-t-on-pour-les-jeux-olympiques
- l'histoire des JO/quiz:
https://www.1jour1actu.com/sport/quiz-special-j-o-connais-tu-lhistoire-des-jeux-olympiques
Andre:
Anne Hidalgo: https://www.francetvinfo.fr/les-jeux-olympiques/paris-2024-anne-hidalgo-nage-dans-la-seine_6671901.html
JO - athlètes : actualités, podcasts, exercices - Le français facile avec RFI
https://francaisfacile.rfi.fr/fr/tag/jo-athl%C3%A8tes/
Cavilam: Øvelser: Saurez-vous relever le défi ? - OLYMP'KIT (olympkit.com)https://www.olympkit.com/
-
http://fipf.org/actualite/olymp%E2%80%99kit-dossier-pedagogique-sur-les-jeux-olympiques-2024
kort klip af Céline Dions tekst: Qui est la chanteuse et d'où vient-elle?
Teks/Paroles:: l'hymne à l'amour lyrics - Google-søgning
- L'hymne à l'amour:
https://www.youtube.com/watch?v=LNphnBnWIKU
Indhold
Kernestof:
Bonjour :-)
Skal først bruges i modulet:
Gruppe 1
Grammatik: ubestemte og bestemte artikler opg. 1+ 2 i la grammaire øvebog øvelse 1-7 i hver af øvelserne. brug Min læring som grammatikbog til at slå op i.
Lyt og læs med på teksten sunget af Céline Dion.
Grammatik: delingsartikel - opgave 5+6 i øvebog la grammaire.
Kære alle,
Allo 1Jour 1Question : c’est quoi, les Jeux paralympiques ?
Til i dag skal I gøre arbejdet fra sidste modul færdigt.
I dag laver vi en skrive/stiløvelse "Bonjour de Paris" fra Franskportal i klassen. Skal skrives uden hjælpemidler og på papir, så husk papir og blyant.
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Les contes
Les Contes - 42 sider
Vi ser på eventyr, som en historie.
Fokus: aktantmodel, resumé, karakteristikker, holdninger.
Tekster:
Selvvalgte billeder fra eventyr til billedsnak og glosetræning
- Intro til contes - Systime "Les Contes de Fées 1.01 Deviner un conte til 1.1.2 Questions de théorie - 3 sider
- Entrées, Gyldendal, 2009:
- Introduktion til eventyr s. 6
- Chapeau rond rouge s. 10-14
- L'Orangier magique s.16 - 20
- Le petit chaperon rouge: http://clpav.fr/lecture-chaperon.htm - 3 sider
- Læs et valgfrit eventyr og fortæl din mening: http://clpav.fr/moralite-chaperon.htm - 3 sider
Kirikou: kap 1 = 9 sider
PPT med billeder fra Kirikou
Filmen "Kirikou et la sorcière" + arbejdsopgaver - 4 sider
- La Sorcière de la rue Mouffetard, fra "La sorcière de la rue Mouffetard", Vibeke Bruun Dahl, Systime 1994 s. 28-39 - 11 sider
Indhold
Kernestof:
OBS! Det ser godt ud med jeres opgaver i min læring! flot...
Jeg har skrevet dette til jeres opgave til den skriftlige aflevering til den 9/9. Jeg håber, det giver mening.
Linket skal bruges i modulet:
Vælg én af artiklerne A2 i linket, lyt og læs det igennem 3 gange og skriv ned, hvad det handler om : JO - athlètes : actualités, podcasts, exercices - Le français facile avec RFI
I dag har I et kreativt arbejdsmodul.
Grupper:
Grammatik: adjektiver - lav opgave 11 + 12 i La grammaire
Husk at øve jeres manuskript til posterpræsentation. I skal være meget frie af jeres manus.
I modulet deler vi jer op:
intro til contes 1.g.docx
Kære alle,
Læs s. 10 + 11 i den røde franskbog Entrées om Chapeau rond rouge.
Jeg har aflyst morgenmodulet den 25.9 og erstattet det med et andet, så vi har en dag med 3 moduler fransk en fredag snart. Her kan vi lave et projekt.
Læs resten af teksten Chaeron rond rouge færdig til i dag og medbring jeres eventyrtekst fra sidst
Lav svar til de nedenstående spørgsmål - øv dem så du kan svare frit af dit manus
Grammatik: de personlige pronominer som dativobjekt
Vi ser filmen færdig - skriv nogle franske ord og sætninger ned til de problemer filmen tager op - vi snakker lidt om den i modulet og går så tilbage til fredagens lektier i næste modul.
Franskprøve: Billedbeskrivelse og holdningsudtryk + grammatiske nedslag ift. adjektiver, substantiver og verbernes tid, présent, futur proche og passe récent.
Brobygning på Tibberupskolen - hvem vil gerne?
Vi arbejder med de to rødhætte versioner i modulet.
Læs og lyst til et valgfrit eventyr fra denne side lecture chaperon.htm
Grammatik: Lav opgave 22, 23 i øvebogen la grammaire
Se La sorcière de la rue Mouffetard og så skal I skrive jeres egne eventyr Les contes de la rue Broca - La sorcière de la rue Mouffetard HD
La sorcière de la rue Mouffetard – de Pierre Gripari
Ekskursion med fransk med små oplæg
Une visite francaise à Cph le 1 nov 2024.docx
Une visite francaise à Cph le 1 nov 2024
Afsnit
Omfang
Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Les courts-métrages en francais
Forløbet er et tværfagligt CLIL-baseret forløb mellem fransk og dansk, hvor vi fokuserer på analysen af kortfilm og billedanalyse i franske kortfilm.
Meningen med forløbet er at træne det autentiske mundtlige sprog med udgangspunkt i arbejdet omkring film.
Vores udgangspunkt har været arbejdet med 3 fokusområder i forholdet til arbejdet med det autentiske mundtlige sprog:
- det faglige sprog: begreber
- sprog til læring: hvordan laver man korte overskuelige sætninger og øvelse i par og 4 mandsgrupper - gennem gentagelser
- sprog gennem læring: praktiske kortfilmsproduktioner og analyser af kortfilm i praksis.
Indhold
Kernestof:
1. Sørg for at læse historien "la sorcière d ela rue Mouffetard" færdig (vi læste det meste i modulet) - læs højt for jer selv og tænk på udtalen.
Min læring pronominer: Minlæring Bunde pronominer
Læs de to første sider af eventyret "L'Orangier magique" s. 16-18
Gruppe 1
I modulet arbejder vi med følgende:
Lektie: Alle har læst s. 7-11 i Kirikou og kan gengive, hvad teksten handler om og beskrive Kirikou, det sted/land han bor og hans onkel.
Afsnit
Tilbud! Der er en sygemelding fra den kommende Erasmustur til Angers fra den 6. til den 12 og derfor en plads ledig, hvis en-to af jer har lyst til at komme med - prisen er 500 kr pr. billet
Orientering om Fransk A.
Sørg for at lave opgaverne til personlige pronominer færdige på Min læringe (Der er MANGE, der mangler)
Vi starter et tema om "Les court-métrages" - analyse af franske kortfilm.
Oversigt over franske spørgeord: https://lektiehjalp.blogspot.com/2012/05/fransk-sprgeord.html Quizlet til franske spørgeord: https://quizlet.com/33304126/sporgeord-fransk-flash-cards/
Læs teksten om Raskins kortfilmsparametre til dagen i dag: Richard Raskin – MEDIEFAG BLOGS
Læs om Richard Raskins 7 kortfilmsparametre på dansk: https://mediefagsydkysten.wordpress.com/tag/richard-raskin/
https://apprendre.tv5monde.com/fr/aides/grammaire-exprimer-son-opinion
Understreg alle de ord, der hører til filmverdenen og prøv at finde ud af, hvad de betyder inden I slår dem op – hvordan ved I det? Hvor kender I ordene fra?
Slå de ord, du mangler op for at forstå og kunne formidle de 7 parametre. Du skal kunne lave en sætning på fransk til hver af de 7 parametre. arket fik I udleveret i undervisningen.
Gruppearbejde (4-5 personer) Redegørelse, genrebestemmelse og meningsudtryk:
Gruppe 1: Kalle, Kalle-Emil, Ruben, Mohammed
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Les SDF
Les SDS - 11 sider
Vi arbejder med hjemløse og fattigdom i Frankrig og ser på; les SDF, les Restos du coeur samt læser uddraget af romanen "No et moi" af Delphine Vigan
"Les SDF" Systime 2013 - uddrag
No et moi; Delphine de Vigan - 6 sider
- Je dois faire un exposé s. 14-16
- Qu'est ce que tu me donnes en échange? s. 16-17
- Les rendez-vous avec No s. 18-20
Franskportal afsnit: Les SDF - 5 sider + opgaver
- Les SDF
- Les centres d'hébergements d'urgence
- La Solitude
- Les restos du coeur
- La Pauvreté en France
Indhold
Kernestof:
Hej, Vil I skrive 3 personer I gerne vil dele værelse med i Paris? Så laver jeg fordeling denne uge.
HUSK jeres billedbeskrivelsesmodel!!!!
Kære alle,
Valdemar og Caroline-Emilie laver billedbeskrivelse - find et selvvalgt billede MEN noget, der er fransk..
Sallie og Hjalte Billedbeskrivelser - selvvalgt billede med udgangspunkt i fransk tradition.
Læs teksten: Les SDF og lav opgave A
Program Paris: Program sidste version.docx
Ruben og Isabella billedbeskrivelse. Find et billede hver (evt. fra Paris) I skal tale i 3-4 min + forberede faglige spørgsmål
Amalie og Margrethe billedbeskrivelse (se anvisninger fra i mandags)
Tobias og Linus billedbeskrivelse. Klassen stiller faglige spørgsmål.
Clara og Magnus billedbeskrivelse
Vi mødes på Torvet gerne 9.50.
Monica og Marie billedbeskrivelse
. Husk vi er værterne og jeg regner med jer :-) vær opmærksom på at hold 1-11 går på banerne og 12-22 kommer ud på posterne.
Villum og Kalle-Emil Billedbeskrivelse
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Sprogrejse Paris 2025
Indhold
Kernestof:
Program Paris: Program sidste version.docx
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Le harcelement scolaire
Tekster fra 1Jour1Actu:
- C'est quoi, le harcèlement à l'école ? -
1jour1actu.com
- Sélection culturelle : parler du harcèlement à l'école -
1jour1actu.com
- Pourquoi les enfants sont-ils stressés ? -
1jour1actu.com
- Se moquer, c’est jamais grave ? Même pas vrai !
Indhold
Kernestof:
Mohammed og Sebastian billedbeskrivelse
evt. SDF No et moi s. 18-20 + 50-53.pdf
Viola og Mathea Billedbeskrivelse
Andjelina og Julie Billedbeskrivelse
Læs og forstå teksterne nedenfor:
Aksel og Karla Billedbeskrivelse ved tavlen - eksamenstræning
Eksamenstekst: Se moquer, c’est jamais grave ? Même pas vrai !
Sidste gang. Tak for to dejlige år med jeres helt igennem sjove og skønne klasse :-)
Omfang
Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
La Francophonie
Entrées, Bering og Sørensen, Gyldendal
- La Francophonie s. 106-108
- Le Quebec s. 109 - 116
- Filmen "Mommy", Xavier Dolan 2015
- Le Maghreb s. 122 + 124
Oplæg ved gæstelærer fra La Réunion
Indhold
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1057/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73921091959", "T": "/lectio/1057/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73921091959", "H": "/lectio/1057/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73921091959" }