Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Aalborg Katedralskole
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
Lærer(e)
|
Tinne Serup Bertelsen
|
Hold
|
2022 DA/k (1k DA, 2k DA, 3k DA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Skriftlig dansk (sprog)
Forløbet indeholder introduktion til følgende elementer:
- Reflekterende skrivning: at skrive abstrakt og konkret/beskrivende.
- Analyserende skrivning: at analysere og fortolke på skrift
- PEE-modellen
- At skrive et citater ind i teksten
- Kohærens og kohæsion: afsnit, kernesætning, forbindelsessætning
- Skriveprocessens faser: Planlægning og strukturering af artikel; strategier til efterskrivning.
Desuden skriveundervisning over de tre år:
- strategier i efterskrivningsarbejdet
- overblik over de tre genrer
- om perspektivering: MinLæring https://app.minlaering.dk/bog/45/kapitel/60619/sektion/61106 (DM)
- Om personlig stemme: MinLæring: https://eksamensgenrernedanskstx.systime.dk/?id=236#c817 (DM)
I alt: 20 sider
https://ordnet.dk/ods (DM)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Litteratur med natur (litteratur)
- Mundtlig og analyse og fortolkning af litterære tekster. Vi har bl.a. arbejdet med spillet Lynlitteratur.
- Skriftlig analyse og fortolkning af litterære (citatanalyse, indarbejdelse af citater i tekster, fortolkningshypotesen som indledning, afsnitsinddeling)
- Genrekendskab (skønlitterære genrer: epik og lyrik. Undergenrer: novellen, romanen, lyrik i bunden/ubunden form, brugslyrik/centrallyrik, salmen, folkevisen)
- Tekstanalysens begreber (Epik: handling, motiv, tema, tid, miljø, personer, komposition, fremstillingsform, fortæller og fortælletempo. Lyrik: semantiske felter, retoriske figurer og troper).
Litterære tekster
Dorte Nors: Traktosefugle, 2018
Den store danske encyklopædi: Time, 2002
Brøndums Encyklopædi (time), 1994
Af Maja Lee Langvad: "Find Holger Danske", 2006 (to sider)
Theis Ørntoft: af Solar (s. 62-68), 2018
Charlotte Weitze, 'Villy', in Bjergtaget (1999)
Inger Christensen: Sommerfugledalen sonet nr. XV
Theis Ørntoft: Det er forvirrende tider, 2014
Elverskud (folkevise)
Per Højholt: Gittes monolog om naturen (1984)
Morten Nielsen: Foraarets Horisont (1943)
Jakob Knudsen: Se nu stiger solen, 1891
Tobias Rahim: "Pis på verden" fra Drømmene maler virkeligheden, 2022
Grundbogsmateriale
Berit Riis Langdal m.fl.: Krydsfelt. Grundbog i dansk https://krydsfelt.systime.dk/?id=192 og https://krydsfelt.systime.dk/?id=210 og Genretræ fra "Krydsfelt"
Terje Vigan Anderson Hansen og Henrik Soele Jessen: Ind i dansk: https://indidansk.dk/miljoebeskrivelse, https://indidansk.dk/komposition, https://indidansk.dk/synsvinkel, https://indidansk.dk/metafor>, https://indidansk.dk/lyrisk-jeg-lyrisk-du
Kjær-Hansen, Barbara og Bertelsen, Tinne Serup: Litteraturhistorien - på langs og på tværs (2.udg), Systime: side 248-251 og 34-39
Om Semantiske skemaer Fra: Rikke Taber og Mette Ewald: Lyrik - når sproget spiller <https://lyrik.systime.dk/index.php?id=153#c345
Oversigter over retoriske figurer og troper/billedsprog
Analysemodeller: 4-lags-modellen (epik) og 4-lags-modellen (lyrik)
Antal sider: 45 sider
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Menneskets forhold til naturen
|
22-11-2022
|
Analyserende artikel: Naturmotiver i litteratur
|
04-01-2023
|
Genaflevering
|
08-01-2023
|
Litteratur til klimakrisen
|
14-02-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
FF0 - censur og ytringsfrihed på so-me (medier)
Flerfagligt samarbejde med samfundsfag. Fokus på at arbejde flerfagligt ud fra en problemformulering og vha. flere faglige metoder. Eleverne udarbejde i grupper en synopsis og mundtlig fremlæggelse, hvor de besvarede opgaven:
Skal der være grænser for ytringsfrihed?
Redegør for kendetegn ved det digitale demokrati.
Undersøg eksempler på kommunikation, hvor ytringsfriheden kommer under pres.
Diskuter, hvem der er ansvarlig for ytringsfriheden.
Danskfaglige metoder:
- Analyse af kommunikation på sociale medier vha. Ciceros pentagram (kommunikationsanalyse)
- Vurdering af sociale mediers funktion i sociale, kulturelle og historiske sammenhænge
Danskfagligt indhold:
- kendskab til og evne til at forholde sig reflekteret til mediebilledet i dag
Danskfagligt materiale i forløbet:
Christina Holst Færch og Troels Solgaard Andersen: Forbudt litteratur https://forbudtlitteratur.systime.dk/?id=135 og https://forbudtlitteratur.systime.dk/?id=136
Perry MacLeod Ringblom: Professor og filosof: Retssikkerheden er i store problemer på sociale medier; Kristeligt Dagblad.
Antal sider: ca. 10
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
DHO - besættelsestiden (litteratur)
Forløbets formål
– analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster. Vi har trænet lyrik- og novelleanalyse og kommunikationsanalyse
– dokumentere kendskab til en bred repræsentation af dansk litteratur. Vi har arbejde med kendskab til forfatterene Poul Henningsen, Morten Nielsen, Kaj Munk og Tove Ditlevsen. Vi har arbejdet med kanonforfatterne H.C. Andersen, Martin A. Hansen og Klaus Rifbjerg.
– demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst, kultur og samfund. Der har været fokus på litteraturen i besættelsestiden og på samspillet mellem historiske begivenheder og litteraturen. Der har været udblik til nationalromantik, hereticamodernisme og konfrontationsmodernisme. Klassen har stiftet bekendtskab med begreberne eksistentialisme, realisme og modernisme.
– demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder. Klassen har arbejdet med metodetrekanten, intern og ekstern læsemetode og arbejdet biografisk, socialhistorisk og litteraturhistorisk. Forløbet er et led i dansk-historiesamarbejde og fungerer som optakt til DHO:.
Materiale i forløbet:
Litterære tekster:
Poul Henningsen: Man binder os på mund og hånd (to versioner - før og efter censur)
Morten Nielsen: Døden; Jeg ser nu i Nat; Riget af Tusind år
Tove Ditlevsen: Nogen må dø
Kaj Munk: af Kristus og Danmark (prædiken)
H.C. Andersen: I Danmark er jeg født
Martin A. Hansen: Agerhønen
Klaus Rifbjerg: De skød en stikker
Peter Seeberg: Drengen på forsædet
Baggrundsmateriale:
Kjær-Hansen og Bertelsen: Litteraturhistorien – på langs og på tværs s. 98-99, 155-166
Søren Vrist: Nationalromantikken (DM)
PPT med gennemgang af realisme og modernisme
Jan Sørensen: Metoder i dansk https://metoderidansk.systime.dk/?id=152; https://metoderidansk.systime.dk/?id=153 (DM)
Tina Brødsgaard Andersen: 1940ernes litteratur. https://litteratursiden.dk/artikler/1940ernes-litteratur (DM)
"Sange der samler" (podcast): https://alsang.dk/undervisning/ungdomsuddannelse/ (DM)
DR: Tove Ditlevsen (serie af Mick Øgendahl), 2018 https://mitcfu.dk/mm/player/?booking=3023057 (DM)
Højskolesangbogens hjemmeside: https://hojskolesangbogen.dk/om-sangbogen/historier-om-sangene/h-i/i-danmark-er-jeg-foedt (DM)
Uddrag af filmene: Drengene fra Sankt Petri (I Danmark er jeg Født) og Hvidsten gruppen (Altid frejdig når du går)
I alt: ca. 55 sider
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Litteraturhistorisk redegørelse
|
19-03-2023
|
Fælles SPOT og SKROT-skema
|
13-04-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Egils saga (værk)
Forløbets indhold:
Værklæsning: Egils saga
Personer, motiv og tema i sagaen (mande-/kvindeidealer, ret og magt, religionsskiftet, slægt og ære)
Islændingesagaens kendetegn (indhold, stil, mellem fiktion og historiskrivning)
Middelalderens litteratur og verdensopfattelse
Skjaldedigtet som genre
Sproghistorie: Det norrøne sprog, håndskrifter, mundtlig overlevering, sagaskriverne.
Sagaens aktualitet: adaptation og remediering
Egils saga. Islændingesagaerne red. Anette Lassen, 2017
Henrik Poulsen, Annette Lassen og Merete Stenum Nielsen: Sagatid (digitalt materiale)
Om Egils saga, https://www.sagatid.dk/egils-saga
Retsforholdene, https://www.sagatid.dk/retsforholdene
Den kristne tro, overtro og hedenskab, https://www.sagatid.dk/den-kristne-tro-overtro-og-hedenskab
Skjaldedigtning: https://www.sagatid.dk/skjaldedigtning
Ære: https://www.sagatid.dk/aeresbegrebet
Norrøn litteratur: https://www.sagatid.dk/norron-litteratur
Adaption og remediering: https://www.sagatid.dk/adaption-og-remediering
Sagastil https://www.sagatid.dk/sagastil
Middelalderens skriftkultur https://www.sagatid.dk/middelalderens-skriftkultur
Kristín Marja Baldursdóttir:'Kvinderne i Egils saga: https://www.sagatid.dk/kvinderne-i-egils-saga
Rikke Stokholm Johannesen og Mette Sterler Meyer: Egils brevkasse https://www.sagatid.dk/egils-brevkasse
August Schiøtt: Højtlæsning fra sagaerne, 1862 (maleri)
Oscar A. Wergeland: Nordmennene lander på Island år 872, 1877 (maleri)
Egil Skallagrimson går holmgang med Berg-Önundr, maleri af Johannes Flintoe (1787–1870).
8 Mile - Ending Battles: 8 Mile - Ending Battles
Benedikt Erlingsson: Om heste og mænd, 2013
Den store danske: Harald 1. Hårfager, https://denstoredanske.lex.dk/Harald_1._H%C3%A5rfagerFragment af Egils saga fra 1250 (foto) http://www.handritinheima.is/dk/sagan/handritageymd/efni_handrita_1250_1300.htm Nationalmuseet om runemagi: Runemagi
Nationalmusset: Runemagi https://natmus.dk/historisk-viden/danmark/oldtid-indtil-aar-1050/vikingetiden-800-1050/tro-og-magi-doed-og-ritual/runemagi/
Antal sider: ca. 280 sider
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Kampen om klimaet (sprog, medier, litteratur)
Forløbets mål og indhold:
Diskursanalyse: Her undersøges med en sproganalytisk tilgang et genremæssigt varieret udvalg af teksttyper, herunder litterære tekster, kampagnefilm, argumenterende tekster og taler.
Undervejs inddrages:
- Argumentionsanalyse
- Stilistisk analyse (særligt fokus på kognitive metaforer)
- Retorisk analyse (af kommunikationssituationen).
Der trækkes på elevernes viden fra almen sprogforståelse.
Endvidere inddrages det mediemæssige perspektiver: dokumentartekster, visuelle udtryksformer og tekster fra sociale medier.
Undervejs inddrages:
- medieanalyse og -fortolkning, herunder basale filmiske virkemidler.
- analyse og vurdering af mediers funktion i sociale, kulturelle og historiske sammenhænge
- produktivt arbejde med medieudtryk i sociale sammenhænge. Eleverne deltog i en workshop, hvor de producerede en kampagnefilm om klimaudfordringer.
Forløbet er tænkt som tværfagligt samarbejde med samfundsfag (fællesfaglig workshop) og som optakt til flerfagligt innovativt forløb med kemi. I dette forløb producerede eleverne enten klimatale, kampagnefilm eller økopoesi.
Grundbogsmateriale:
Anne Bornerup Græsborg og Mette Møller Jørgensen: Diskursanalyse i dansk. Sprog, magt og identitet. Uddrag af siderne: https://diskurs.systime.dk/?id=141, https://diskurs.systime.dk/?id=140, https://diskurs.systime.dk/?id=139, https://diskurs.systime.dk/?id=138, https://diskurs.systime.dk/?id=137, https://diskurs.systime.dk/?id=150, https://diskurs.systime.dk/?id=215, https://diskurs.systime.dk/?id=126, https://diskurs.systime.dk/?id=130, https://diskurs.systime.dk/?id=129, https://diskurs.systime.dk/?id=128, https://diskurs.systime.dk/?id=127, https://diskurs.systime.dk/?id=125, https://diskurs.systime.dk/?id=157, https://diskurs.systime.dk/?id=158 (i alt ca. 13 sider)
Rune Kier Nielsen: Sådan holder du en god klimatale: Guiden til den gode klimatale https://pov.international/guide-til-den-gode-klimatale-9-gode-rad/
Thor Gustafsson: Klimalitteratur: https://klimalitteratur.systime.dk/?id=134&L=10
https://klimalitteratur.systime.dk/?id=142&L=10#c453 (incl. Podcast)
Anna Maria Lassen: Sprog i brug https://sprogibrug.systime.dk/?id=222&L=10
Mads Rangvid og Mimi Sørensen: Persepktiver i dansk https://perspektiver.ibog.dansklf.dk/?id=189
Henning Bøtner Hansen og Maria Rebekka Holm Andersen: De korte medieformater: https://dekortemedieformater.systime.dk/?id=176
https://dekortemedieformater.systime.dk/?id=193#c381
Tekster:
Bjørn Lomborg: Lad os dæmpe klimafrygten, så vi kan tage os af verdens øvrige problemer.
Mark Desholm, Ann-Katrine Garn og Jan Woolhead: Planeten står ved en skillevej
Billedhuggeren Jens Galschiøts skulptur Unbearable (2015)
Nature Is Speaking – Harrison Ford is The Ocean | Conservation International (CI): https://www.youtube.com/watch?v=rM6txLtoaoc
Norsk Vind: Klokka tikkar mot 2030
https://youtu.be/Y5V1mY7kSx0
Karl Ove Knausgård: Fienden er følelsen av maktesløshet (2017)
Greta Thunbergs historiske tale til FNs klimatoppmøte i New York, 23. september 2019
Lars Skinnebach: (af) Øvelser og rituelle tekster (2011) : Der skal være en grund og en hensigt og (af) Artefaktet er surt
Tekster anvendt i tværfaglig workshop:
Connie Hedegaard: Demonstrationstale ved Klimamarchen2019
Greta Thunberg: Tale ved FN's klimatopmøde 2019
Theis Ørntoft: Det er forvirrende tider
Kristian Leth vil give håbet tilbage til modløse unge
Jyllandsposten 26/04/2023 REGITZE WALTHER
Første Mosebog kap. 1-2,1 (uddrag)
Klima(s)krig: Den globale opvarmning er en eksistentiel trussel mod menneskeheden
JESPER MØLLER GRIMSTRUP ph.d., forsker i teoretisk fysik, Kbh. N, 26/08/2018, Kronik i Jyllandsposten
alt ca. 45 sider
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Forberedelse til debatterende artikel
|
24-01-2024
|
Udkast til debatterende artikel
|
30-01-2024
|
Debatterende artikel: Klima
|
05-02-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
28 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Roman (litteratur, værklæsning)
I forløbet har eleverne arbejdet med romangenren og læst værker fra de seneste fem år.
Kjær-Hansen, Barbara og Bertelsen, Tinne Serup: Litteraturhistorien - på langs og på tværs (2.udg), Systime; sider: 216-233
Selvvalgt værk
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Roman - aflevering 1
|
04-04-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Essays og reflekterende skrivning (sprog)
Essays og reflekterende skrivning
- Essaygenren (genrekendetegn, litteraturhistorie, analyse (sproglig og indholdsmæssig), fortolkning og vurdering)
- Skriftlighed (personlig stemme, stilistiske virkemidler virkemidler, at skrive abstrakt og konkret)
Baggrundsmateriale:
Nicolai Rekve Eriksen m.fl: Eksamensgenrerne dansk stx: https://eksamensgenrernedanskstx.systime.dk/?id=136 (se OneNote)
Conor Neill: How to Start a Speech (digitalt materiale)
Kjær-Hansen, Barbara og Bertelsen, Tinne Serup: Litteraturhistorien - på langs og på tværs (2.udg), Systime; sider: 73-75, 83-84
Analysemodel for essay Fra <https://faktalink.dk/titelliste/essayanalyse> (omarbejdet af TB)
Tekster:
David Foster Wallace: Dette er vand, 2005
Ludvig Holberg: Epistel 395
Johannes V. Jensen: Sommersolhverv (1932)
Per Højholt: Men nu fx vedr. køb af juletræer (1995)
Ida Jessen: Om Godhed
Olivia Levison: Støv
I alt: 35 sider
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Løkken strand/Brune bakker/Lille Vildmose
|
03-09-2024
|
Litteratur om forbilleder (reflekterende artikel)
|
15-09-2024
|
Angst og livsmod
|
05-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Oppe og nede (litteratur)
Litteraturhistorisk fokus på modernitetens gennembrud. Udblik til oplysningstid, romantik og nyeste tid
Tematisk fokus på litteraturens fremstilling af samfundsklasser
Realisme, naturalisme og impressionisme som skrivestil
Baggrundslitteratur:
Sune Weile m.fl., 2022: MODERNITETENS GENNEMBRUD https://modernitetensgennembrud.ibog.dansklf.dk/?id=139 (udleveret i Word-fil)
Litteraturhistorien på langs og på tværs s. 139-140, 151-155
Tekster:
Ludvig Holberg: 1. akt af Jeppe på Bjerget
H.C. Andersen: uddrag af Den grimme ælling
Henrik Pontoppidan: Ane-Mette
Herman Bang: Irene Holm
Georg Brandes af ”Indledningsforelæsning” til Hovedstrømninger i det 19de Aarhundredes Literatur
Herman Bang: af ”Impressionismen – en lille replik”, 1890
I.P. Jacobsen: af Fru Marie Grubbe (indledning)
Holger Drachmann: Engelske socialister
Olivia Levison: Støv
Martin Andersen Nexø: Frihedens fe
Haidar Ansari: Institutionaliseret (værk)
Mette Frederiksens tale ved Folketingets åbning af Folketinget 2024
Billeder:
Monet: Impression, soleil levant (Indtryk: solopgang), 1872
H.A. Brendekilde. Udslidt, 1889.
Erik Henningsen: En Agitator 1899
I alt: ca. 130 sider
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Oppe og nede
|
10-11-2024
|
Billedanalyse
|
08-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Fantastiske fortællinger (litteratur)
Formål med forløbet
Opnå kendskab til en bred repræsentation af dansk litteratur gennem tiderne med perspektiv til litteraturen i Norden, Europa og den øvrige verden.
Opnå viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst, kultur og samfund.
Indhold
I forløbet har vi læst "ikke-realistiske" tekster og beskæftiget os med romantikken, modernitet, modernitetserfaring, modernisme, fantastiske elementer og eksistentielle temaer i litteraturen.
Der har været et litteraturhistorisk fokus.
Som en del af forløbet var klassen på ekskursion til København, hvor vi besøgte Bakkehuset, Den hirschprungske samling og Glyptoteket.
Klassen læste "Et latterligt menneskes drøm" som værk.
Fra dansk litteraturs kanon læses: Adam Oehlenschläger, H.C. Andersen, Tom Kristensen, Karen Blixen
Baggrundsmateriale:
Fibiger m.fl.: Litteraturens huse (om Fantastisk fortælling): https://litteraturenshuse.systime.dk/?id=1622&L=0 (DM)
Mischa Slot Carlsen: Med tiden (Om romantikken) (se Worddokument)
Liselotte Henriksen: Eksistentialisme i dansk https://eksistentialismeidansk.systime.dk/?id=128, https://eksistentialismeidansk.systime.dk/?id=255, https://eksistentialismeidansk.systime.dk/?id=264#c444 (se worddokument)
Ppt. Om det moderne
Tekster:
H.C. Andersen: Den lille Pige med Svovlstikkerne
Adam Oehlenschläger: Guldhornene, 1802 (fra "Digte 1803")
Fjodor Dostojevski: Et latterligt menneskes drøm (1870-1879)
Tom Kristensen: Angst (1930)
Martin A. Hansen: Agerhønen (1947)
Karen Blixen: De blå øjne (1960)
Naja Marie Aidt: Kvinden i baren
I alt: 170 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Et latterligt menneskes drøm
|
08-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Salmer (litteratur og sprog)
Fokus i forløbet
- Genrekendskab
- Brug af "den firfoldige tekstforståelse" som analysemetode
- Sproglig analyse (fokus på metaforer)
- Litteraturhistorisk læsning (barok, oplysningstid, romantik, modernisme). Hertil kommer kendskab til forskellige kristendomsopfattelser
- Mundtlighed (elevoplæg)
Baggrundsmateriale:
Grundbogsmateriale skrevet af lærer (se Wordfil)
Besøg hos organist i Hasseris Kirke
Tekster:
B.S. Ingemann: I østen stiger solen op, 1837
N.F.S. Grundtvig: Dejlig er den himmel blå, 1853
Thomas Kingo: Keed af verden, kier af Himmelen, 1681
Brorson: Op! al den ting, som Gud har gjort fra 1737
N.F.S. Grundtvig: I al sin glans nu stråler solen (1843 og 1853)
B.S. Ingemann: Der står et slot i vesterled, 1838
Jakob Knudsen: Se, nu stiger solen af havets skød, 1890
Simon Grotrian: God verden, goddag, 2001
I alt: 50 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/289/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d49173501204",
"T": "/lectio/289/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d49173501204",
"H": "/lectio/289/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d49173501204"
}