Køge Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Køge Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 MA/u - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Køge Gymnasium
Fag og niveau
Matematik A
Lærer(e)
Michael Vernersen, Steen Ellemand Christensen
Hold
2022 MA/u (
1u MA
,
2u MA
,
3u MA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Funktioner
Titel 2
vektorer i planen
Titel 3
Vektorer i planen
Titel 4
Sandsynlighed og statistik
Titel 5
differentialregning
Titel 6
2.gradspolynomier
Titel 7
vektorer i planen, linjer og cirkler
Titel 8
Trigonometriske funktioner
Titel 9
Integralregning
Titel 10
Differentialligninger
Titel 11
Funktioner af 2 variable
Titel 12
Vektorfunktioner
Titel 13
Normalfordelingen og lineær regression
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Funktioner
Indhold
Kernestof:
Carstensen, Frandsen & Wendt Lorenzen: MAT A1. 5.UDGAVE, Systime; sider: 8-15, 18-28, 33-41, 50-57, 72-74, 76-78, 83-87, 94-98, 100-118, 124-134
Lær, hvad en funktion er.
Lav opgave 802, 803, 809, 812
Opgave 841
Opgave 822
Side 22 i linket ang. definitionsmængder af sumfunktioner:
opgave 823
Læs side 9-16: note_statistisk_usikkerhed_samfA.pdf
opgave 842 (papir), 849, 851 og 331.
Fi8UMQ_XgAAar0H
opgave 337, b, d, e, f.
Vi skal lære om en særlig exp.funktion med grundtal e = 2,71828.... og dens omvendte ln(x), den naturlige logaritmefunktion.
Opgave 1113, 1119, 1120
GetAttachmentThumbnail
Gennemgang af beviser for logaritmeregneregler (dvs. vi er i den teoretiske afdeling af matematikken)
Program: Elevgennemgang af de tre logaritmeregneregler. Se side 76-77 i A1-bogen. Strategien i beviset er:
øvelse 1017
Et Geogebra-bevis for Pythagoras' sætning:
opgave 1024, 1028, 1030, 1034
1032, 1033, 1036, 1038
0/0 ubestemt og 1/0 ikke-defineret:
MAPLEKODE: 3U8MDTVD75V3MQVX
3. logaritmeregneregel med emojis:
Opgaver på Maple:1032 og 1034.mw
Hvad er forskel på nominel og effektiv rente?
Projekt - Opsparing og lån, CB, F 2013.docx
FMppTnLXEAATAIs
Forskel på nominel og effektiv rente: Den årlige nominelle rente I afsnittet om kapitalfremskrivning har vi regnet på situationer, hvor vi kendte rentefoden (renten pr. termin) eller skulle finde rentefoden. Det er dog ikke altid at
Flw7_shacAI0c3h
FmFi7gkWYAIxGat
projekt om lån og opsparing.pdf
PRØVE UDEN HJÆLPEMIDLER (KUN PAPIR OG SKRIVEREDSKAB)
Løsning: Logic Test - How Full Is The Bottle?
Besvarelse af begge prøvevarianter: prøve 1.u.pdf
svar.jpg
Bevis for annuitetslån, side 95. Øve mundtlig fremstilling
Mathmagic: Titel
En skal til tavlen og vise sætning 4 (annuitetsopsparing). En anden kan så vise sætning 5 (som skal bruges til at vise sætning 4 med)
FmTGaRtaEAA9nm8
Forbered bevis for sætning 4.
Fnwr6t2WIAE62fe
Læs side 100-106.
Oversættelse. Kan kvadratrod 2 skrives som en brøk? Antag, at det er muligt. Så ville der findes et et mindste tal N, som gjorde k = N*rod(2) til et naturligt tal, dvs. ophævede brøken og gjorde det til et helt tal. Men så ville der følge en absurdit
- Lav opgave 1016, 1020, 1045
Læs side 109-115, men IKKE beviserne for fordoblingskonstanten.
På bagkant af Valentinsdag:
Opgave 1143 og 1145
1141, 1151, 1157
Titel
Elevgennemgang ved tavlen af sætning 4, s. 110
Curry Paradox: Titel
potensfunktioner opgaver.pdf
Lav 455, 456 i: potensfunktioner opgaver.pdf
457, 269, 273, 274 og 4026:
andengradspolynomier.ggb
Andengradspolynomier.docx Dette dokument er materialet til andengradspolynomier, da der ikke er noget i bogen. Vi laver de tilhørende øvelser i modulet.
Opgaver med kvadratsætninger.pdf
Andengradspolynomier.docx
Lav 3004:
Udfordring: 3006. NB. Det er også en andengradsligning.
Omfang
Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 41
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
vektorer i planen
Indhold
Kernestof:
Gennemgang af beviset for løsning til andengradsligninger:
Introduktion til vektorregning. Så medbring Grøn + orange bog.
Lauras besvarelse som en slags mønsterbesvarelse:
Carstensen, Frandsen & Wendt Lorenzen: MAT A1. 5.UDGAVE, Systime; sider: 150-157, 159-166
PRØVE med formelsamling eller papirnoter (ingen elektroniske hjælpemidler):
Lav opgave 547, 548, 549
Prøve 2.docx
Agnes gennemgår beviset for 2.gradsligning.
- projektarbejde
FuWGj0pX0AA6NOn
Kap6 QR14 midtpunktsformel.pdf
59950239010_Alexander Vendelsø Clausen_MATEMATIK AFLEVERING 4.pdf
Arbejde med vektorprojekt.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Vektorer i planen
Vektorer i planen svarer til Kapitel 7, 8 og 9 i MAT A1.
Indhold
Kernestof:
Medbring A1 bogen. Vi gennemgår projektet fra før sommerferien.
En projektbesvarelse, som er rigtig fin:
midtpunktsformel VEKTORER.pdf
Gennemgang af projekt (bevis for midtpunkt)
Maple:
Opgave 425, 426, 435 og 428
Carstensen, Frandsen & Wendt Lorenzen: MAT A1. 5.UDGAVE, Systime; sider: 178-197, 206-208, 210-213, 220-221, 223-236
Opgave 438, 439, 440, 442, 443
Opgave 639, 640, 648
Opgave 635 og 637
Opgave: Kør eksempel 2 på side 212 i den grønne bog.
F5NpCJgWcAA3omW
Fremlæggelse af følgende punkter ved tavlen med tusch:
(Bemærk s.223 vedrørende fodpunkt samt længden af en vektor.)
Ikke læse beviset for sætning 10 (s. 228-229).
Lav opgave 445, 446, 473
Omfang
Estimeret: 19,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Sandsynlighed og statistik
Kapitel 7, 8 og 9 i Mat A2.
Indhold
Kernestof:
En rigtig fin besvarelse:
I believe the hardest part of mathematics is developing intuition. You can memorise and use definitions and theorems, but that doesn't mean you really understand them. It takes time to develop an intuition around mathematical concepts and it can be d
Carsetnsen, Frandsen m.fl.: MAT A2. 3. UDGAVE, Systime; sider: 218-238, 249-254, 320-329
opgave 7.02 og 7.03
Opgave 7.07, 7.13, 7.20
HUSK; I har kun dette til rådighed som talepapir.
.
Ek6wc9aXEAEQ37c
opgave 7.35, 7.36, 7.40, 7.43
Slå kumuleret sandsynlighed op. Man skal bruge det i 7.43
Jeg gennemgår s. 236-37 i A1-bogen med henblik på trekanter med flere løsningsmuligheder.
PRØVE (MED hjælpemidler: bøger, noter og CAS-værktøj).
Besvarelse af prøve
Program: Gennemgang af konfidensinterval.
Spørgsmål til mundtlig fremlæggelse i grupper:
Arbejde videre med videofremlæggelse angående følgende spørgsmål:
Opgave 9.22.mw
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
differentialregning
Bogen A2, kap. 2, 3, 4
Indhold
Kernestof:
Introduktion til differentialregning.
Bare så I ved det. Intelligensbegrebet er korreleret med én ting: forhåndsevnen til at løse netop den type af opgaver, der stilles i en intelligenstest.
Carsetnsen, Frandsen m.fl.: MAT A2. 3. UDGAVE, Systime; sider: 50-56, 62-74, 82-96, 100-106, 114-126
Lav opgave 2.05; 2.07; 2.25; 2.26
Ikke alene har ananassen kastet skam over pizzaen; nu besudler den også matematikken.
9.22.mw
Godt nytår. Vi skal have lidt gang i hjernen igen med dette reduktionsstykke.
GC5qCrwXIAA5sv9
Side 62-64 i A2 Grundbogen (Om 3-trinsreglen).
GCWl3RDbIAAWql6
Opgave 2.67 og 2.68.
GC4pW9PbcAAj9UV
dy/dx = f'(x)
Læs side 67-71 i A2.
PASCALS TREKANT
2.82; 2.83; 2.84; 2.85
Sikke en svær opgave jeres lærer kom til at give jer:
3.68, 3.69, 3.72
MAPLE 2023:
Nedenunder er de beviser, som I har meldt jer til at gennemgå. De fraværende i fredags bør også overveje et bevis de vil tage. En fra gruppen skal gennemgå ved tavlen; de andre lave en video med sig selv, som de uploader.
grupper.jpg
Øvelser: 3.107; 3.110 og 3.111
GFqaCtlW4AAM3qb
Opgave 3.117; 3.112 og 3.114
Besvarelse i Maple:
Det er vigtigt, at I forstår det med væksthastighed rigtigt. Det er det I bruger, når I skal besvare opgaver hvor man skal fortolke udtryk som f ' (12), som der var nogle eksempler på i afleveringen.
GGO1rwTW4AERI33
Vi mangler at gennemgå
Opgave 4.08; 4.11; 4.13.
GHESStOWsAEPzEu
opgave 4. 105
Arbejde selv med afleveringsopgave
Link til Meet:
Omfang
Estimeret: 30,00 moduler
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
2.gradspolynomier
Indhold
Kernestof:
Opgave: 4.107, 4.116, 4.122, 4.125
Her er, hvordan den akademiske verden fungerer:
Carsetnsen, Frandsen m.fl.: MAT A2. 3. UDGAVE, Systime; sider: 16-32
1.08; 1.12; 1.15
Matematik prøve.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
vektorer i planen, linjer og cirkler
Indhold
Kernestof:
Lav øvelse 5.10
Opgave 5.13 og 5.14
I dag er Cæsars dødsdag.
Carsetnsen, Frandsen m.fl.: MAT A2. 3. UDGAVE, Systime; sider: 130-142, 149-174
Opgave 5.11 & 5.16
Lave rettelser:
Lineær regression før CAS:
Arbejde selv: Spørgetime vedrørende hjemmeaflevering
Link:
Grænseværdier handler om, hvad der sker tæt på et punkt, ikke i selve punktet.
5K
Apropos uendelighed, hvilken linje indeholder fejlen?
Læs om uendelighed i dette, men uden at lave opgaverne
film
.
Normalfordeling i fitnesscenteret.
5.52; 5.67; 5.71
Opgave 5.72 a); 5.74 a) og b); 5.81 og 5.82
5.94; 5.100 a; 5.102 a; og 5.104
5.106; 5.110 og 5.111
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Trigonometriske funktioner
Radianer og omregning mellem grader og radianer
Sinus og cosinus funktioner inkl. periodicitet
Differentialkvotient for sin(x) og cos(x)
Harmoniske svingninger
Forløbet er oprettet efter det er afholdt, men dækker over siderne 182-212 i Mat A2 bogen.
Indhold
Kernestof:
Læs disse sider om Pythagoras:
Carsetnsen, Frandsen m.fl.: MAT A2. 3. UDGAVE, Systime; sider: 183-195
Konstruktion af sinuskurve ud fra enhedscirkel med dramatisk underlægningsmusik:
Unit Circle and Sine Wave
opgave 6.16 og 6.17
Opgave 6.38
wittgenstein, tractatus.pdf
wittgenstein, filosofiske undersøgelser.pdf
Arbejde selv. I skal aflevere opgave 1, 2, 3 og 7 i en PDF under opgaver. Opgaverne finder I her:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Integralregning
Sammenhæng mellem funktion og stamfunktion.
Integrationsprøven
Ubestemte integraler og at G(x)=F(x)+k
Bevis for regneregler for ubestemt integral
Ubestemt integral og substitution
Arealer og bestemte integraler
Bevis for at arealfunktionen er stamfunktion til f(x) og at areal = F(b)-F(a)
Bevis for regneregler for bestemt integral
Bestemt integral og substitution
Areal mellem negativ funktion og x-aksen
Areal mellem to grafer
Middelsum og integral
Bestemmelse af volumen af omdrejningslegeme inkl. ræsonnement for gyldighed af formlen ud fra middelsum og integral.
Kurvelængde uden bevis.
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage fra ferie. Jeg skal have jer i år, det glæder jeg mig til, og så vidt jeg kan se, har I ikke haft om trigonometriske funktioner, så dem tænker jeg, at vi starter med.Jeg fandt så en aflevering fra sidste år om trigonometriske funkti
201119-Mat-A-stx-formelsamling-2udg-web-nov-2919.pdf
Lær beviset for sætn. 2 s. 12.Vi introducerer integraltegnet, samt regneregler for ubestemte integraler/stamfunktioner.
Carstensen m.fl.: MAT A3 STX. 2. UDGAVE, Systime; sider: 10-19, 24-38, 40-44, 46-49, 52-57
Arbejd selv med afleveringsopgaven
Vi skal arbejde med at bestemme stamfunktion, for nogle lidt besværlige funktioner, som indeholder en sammensat funktion, det kaldes integration ved substitution. Vi laver ikke beviset, men I skal lære metoden. Læs eksempel 8 nøje.Regn opg. 1.26 s. 1
Vi fortsætter med integration ved substitution. Læs eksempel 8 s. 19 en gang mere, og forstå udregningerne.
Bestemte integraler og arealet under en graf.Måske når vi ikke arealfunktionen, men læs alligevel om den.Regn opg. 1.45 s.19 3., 4., 5. og 8.
Bestemmelse af arealet under en graf.docx
Vi arbejder videre med arealer og bestemte integraler.Lav opgaverne i dokumentet fra modulet i fredags færdig.
Regn opg. 2.05, 2.06 og 2.12(Kun 1, 4, 5)Vi laver beviset for sammenhængen mellem areal, arealfunktionen og stamfunktioner(Det bestemte integral)
Afleveringsopgave 1 løsning.docx
Regneregler for bestemte integraler og bevis for sammenhæng mellem arealfunktion, stamfunktion og bestemte integraler.
Vi mødes i lok. 17
Bestemte integraler løst ved substitution. Spring beviset for sætning 4 over. Prøv at forstå eksempel 4 metode 2.
Areal afgrænset af graferne for to funktioner og areal mellem x-aksen og grafen for en negativ funktion. Læs eksempel 7 og eksempel 8 grundigt.
Vi arbejder lidt mere med areal af negative funktioner og areal mellem graferne for to funktioner. Herefter kurvelængde.I behøver ikke læse beviset for sætn. 9 om kurvelængde.Regn opg. 2.48, 2.49 og 2.50
Rumfang.
Læs om middelsum, areal og integral, og "bevis" for volumen af omdrejningslegeme. Vi går ikke meget i dybden, men I skal kunne forstå volumenet bestemt vha. volumen af mange cylindre og en grænseværdi.
Afleveringsopgave 2 løsning.docx
Arbejd med afleveringsopgave 3.
Vi snakker summer og volumen af omdrejningslegeme, som jeg sprang over sidste fredag.Og så fortsætter vi med at regne opgaver i integralregning.
https://underholdning.tv2.dk/2024-10-01-kan-du-loese-de-her-11-matematiske-gaader-fra-tv-program
Vi regner opgaver i integralregning og runder emnet af.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Differentialligninger
Hvad er en differentialligning, og hvad er en løsning.
Linjeelementer og tangenter.
Hældningsfelt og løsningskurve.
Løsning af følgende ligninger:
y'=k*y
y'=b-a*y
y'+a(x)*y=b(x)
y'=y*(b-a*y) og y'=a*y*(M-y)
Separation af variable
Opstilling af differentialligning ud fra en tekst
Indhold
Kernestof:
Vi starter op pådifferentialligninger.
Carstensen m.fl.: MAT A3 STX. 2. UDGAVE, Systime; sider: 72-79, 148-152, 154-155, 157-159, 162-164, 167-169, 171-176, 178-179, 181
Vi skal snakke om linjeelementer og jeg regner også med, at vi kan snakke om den diff.ligningen jeg introducerede før ferien y'=k*y (dvs. fast procentvis vækst) inkl. bevis for løsning.
Vi laver beviset for sætning 1 på s. 157. Læs s. 157-158 igen.
Differentialligninger: Relativ væksthastighed og ligningen (formel)
Matematiktest i integralregning.Husk bøger, formelsamling og skriveredskab.
Vi skal snakke om ligninger af typen (formel)
Matematiktest løsning.docx
Vi fortsætter med lektien fra i fredags.
Arbejde selv med y'=b-ay.docx
Vi fortsætter med ligningen y'=b-a*y
201119-stxA-vejledende-enkeltopgaver-2017-reform---marts-2020.pdf
Vi ser på den generelle lineære differentialligning,y'+a(x)*y=b(x), som indeholder både y'=k*y og y'=b-a*y.Vi skal også lave beviset, så prøv at se på beviset s. 168-169.
Logistisk vækst.
Bevis for formel 176 og 177 i formelsamlingen.docx
Den logistiske vækst.Hvad beskriver logistisk vækst? Hvornår er væksten maksimal? Hvad betyder populationens bæredygtighed?Hvordan ser løsningen ud til den logistiske differentialligning?
Vi fortsætter med den logistiske differentialligning. I kan evt. genlæse s. 171-177 :-)
Vi ser på separation af variable, og på opstilling af differentialligninger ud fra en tekst.
Opstilling af differentialligning.docx
Vi laver beviset for sætning 4a på s. 173-174, om den logistiske ligning.
Eksamensopgaver differentialligninger .docx
Bevis i salen eller videobevis.Vi mødes i lok. 17.
Sætning 1 s. 157 for løsning af y'=k*y
Vi afslutter differentialligninger, og begynder lidt på funktioner af 2 variable. Det er lidt mange sider til indledning, men koncentrer jer om hvad en funktion af to variable er, koordinatsystemet og grafen for funktionen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Funktioner af 2 variable
Graf og regneforskrift for funktioner af to variable.
Niveaukurver og snitkurver.
Partielle afledede, gradienten og stationære punkter.
Arten af stationære punkter.
Indhold
Kernestof:
Vi afslutter differentialligninger, og begynder lidt på funktioner af 2 variable. Det er lidt mange sider til indledning, men koncentrer jer om hvad en funktion af to variable er, koordinatsystemet og grafen for funktionen.
Carstensen m.fl.: MAT A3 STX. 2. UDGAVE, Systime; sider: 72-85, 87-99, 120-127
Vi skal se på koordinatsystem, grafen for en funktion af to variable, og niveaukurver. Lidt mange sider til i dag og de næste par moduler, men det skyldes hovedsageligt, at der er mange figurer.
Snitkurver og partielle afledede, dvs. differentialkvotienter.
Vi fortsætter med de partielle afledede og indfører gradienten.
Vi fortsætter med partielle afledede, gradienter og stationære punkter.
Vi repeterer partielle afledede af 1. og 2. orden, samt arten af et stationært punkt.
Opgaver funktioner af 2 variable-1.docx
Vi regner opgaver i funktioner af to variable.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Vektorfunktioner
Regneforskrift for vektorfunktion
Omløbsretning
Skæring med akser og dobbeltpunkter
Differentialkvotient og tangentvektor, herunder parallelle med akserne
Hastighedsvektor og acc. vektor
Vektorfunktion for cirklen og at dette svarer til ligningen for en cirkel.
Bevis for at tangenten er vinkleret på radius.
Indhold
Kernestof:
Vi starter på vektorfunktioner/parameterkurver.
Carstensen m.fl.: MAT A3 STX. 2. UDGAVE, Systime; sider: 208-211, 214-215, 217-226
Vektorfunktioner: Omskrivning fra parameterkurve til ligning og omvendt. Introduktion af tangent.Læs nøje eksempel 5 og 8,
HUSK FORMELSAMLING, BØGER OG SKRIVEREDSKABER.
Vi går videre med vektorfunktioner, lidt mere om cirkler og om differentiablitet og tangenter.
Tangentvektorer og tangenter til banekurven. Hastighed og acceleration.
Vi afslutter vektorfunktioner og regner opgaver i emnet.Regn opg. 6.52 og 6.56
Vektorfunktionsopgave eksamen.docx
Opgaver fredag 7 februar.docx
Vi starter på normalfordelingen, med at snakke om frekvensfunktion, fordelingsfunktion sandsynlighed.Husk at lektien er i Mat A2 bogen.
Carsetnsen, Frandsen m.fl.: MAT A2. 3. UDGAVE, Systime; sider: 284-289, 297-298, 300-302
Vi ser på tæthedsfunktionen, standardnormalfordelingen og udregning af sandsynligheder. Husk opgavebogen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Normalfordelingen og lineær regression
Normalfordelingens egenskaber herunder tæthedsfunktion og fordelingsfunktion.
Middelværdi og spredning og udseende af tæthedsfunktionen
Sammenhængen mellem sandsynligheder og arealer/integralregning
Test for normalfordeling af data
Konfidensinterval for andel(Opinionsundersøgelse)
Lineær regression og residualer
Test for normalfordeling af residualer og konfidensinterval for hældning.
Indhold
Kernestof:
Vi starter på normalfordelingen, med at snakke om frekvensfunktion, fordelingsfunktion sandsynlighed.Husk at lektien er i Mat A2 bogen.
Carsetnsen, Frandsen m.fl.: MAT A2. 3. UDGAVE, Systime; sider: 284-289, 297-298, 300-307, 315, 336, 338-339, 341-342, 349, 352, 363-364
Vi ser på tæthedsfunktionen, standardnormalfordelingen og udregning af sandsynligheder. Husk opgavebogen.
Regn opg. 8.07, 8.10, 8.11, 8.12, 8.13
201119-stxA-vejledende-enkeltopgaver-2017-reform---marts-2020.pdf
Tilfældigetal.xlsx
Vi regner opgaver, herunder test for, om data er normalfordelte.
Vi skal se på "Test af en andel", som f.eks. kan anvendes til at estimere om tilslutningen til et givet politisk parti har ændret sig, eksempel 11 s. 341.
Lineær regression, test for sammenhæng, normalfordeling af residualer.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51311094103", "T": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51311094103", "H": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51311094103" }