Holdet 2022 DA/d - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Espergærde Gymnasium og HF
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Line Ellen Ahl Laidlaw
Hold 2022 DA/d (1d DA, 1d DA vejl, 2d DA, 3d DA)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 1. Fortællingens spejl -
Titel 2 2. Manifestlitteratur
Titel 3 3. Det moderne gennembrud - Dansk-historieforløb
Titel 4 4. Fra barndommens land - litteraturanalyse
Titel 5 5. Forsvindinger og død - i kunst og litteratur
Titel 6 6. Utilstrækkelig - ungdom og perfekthedskulturen
Titel 7 7. Druk
Titel 8 8. Podcast - true crime
Titel 9 9. Nyhedsjorunalistik
Titel 10 10. Faglig formidling og den personlige stemme
Titel 11 11. Natursyn
Titel 12 12. Eksistentialisme
Titel 13 13. Repetition
Titel 14 14. Tilladte faglige hjælpemidler til skr.eksamen
Titel 15 FF3 Dansk og historie - faglig formidling

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 1. Fortællingens spejl -

I dette forløb har eleverne arbejdet med temaet selvfortællinger på tværs af litteratur, medier og sprog. Eleverne har igennem forløbet fået en introduktion til en bred vifte af genrer og undergenrer og har arbejdet med, hvad der er særligt karakteristisk for de forskellige teksters udtryksmåder og hvordan selvfortællingen spiller en rolle. Der er blandt andet blevet arbejdet med romanuddrag, lyrik, drama, sociale medier og dokumentarfilm. Genrerne der er arbejdet med har også spredt sig over fiktion, fakta og blandingsformer. Eleverne har arbejde med relevante analyseredskaber til de forskellige genrer og har også selv produceret tekster og multimnodale produktioner.

Faglige mål:
- At introducere til et tema, der går på tværs af litteratur, sprog og medier
- At give eleverne en basal introduktion til fagets centrale genrer og de analytiske værktøjer, som ofte anvendes i relation til genrerne
- tæt integration af det mundtlige og det skriftlige og det analytiske og kreative.

Uddrag af tekster (alle fra grundbogen "Fortællingens spejl", Mischa Sloth Carlsen (2017).:

Maja Lee Langvad "part C 20 spørgsmål til mig selv" (2006)
Konas Suchanek: "Do Danska" (2014)
Dan Turéll: "Hyldest til hverdagen" (1984)
Tove Ditlevsen "Til mit døde barn" (1937)
Olga Ravn "JEG ÆDER MIG SELV SOM LYNG" (2012)
Morten Pape "Planen" (2015)
Christina Hesselholdt: "Kælken", "Månestrålesofa" og "Skridt" (1998)
Statsminister Mette Frederikssens Facebook - profil (2023)

Værker der er læst/set:
Dokumentaren: "Min barndom i helvede" (2021)
Teaterstykket: "Max dig op" (2023) teater ZeBU.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 21 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 2. Manifestlitteratur

I forbindelse med Poesiens dag på skolen, har eleverne i dette forløb arbejdet med temaet manifestlitteratur og undersøgt manifestet som genrer. Eleverne har læst og lyttet til en række nyere forfattere og undersøgt, hvordan de arbejder på forskellige måder med litteraturen. Der er lagt særligt vægt på en sammenlignende analyse og fortolkning af uddrag af tekster af Glen Bech og Édouard Louis. Der har blandt andet været fokus på at lave personkarakteristik, miljøkarakteristik og at sætte teksterne i relation til arbejderlitteratur som genrer. Vi har undersøgt, hvordan begrebet arbejderlitteratur er opstået og hvordan det i dag kan anvendes som blik på udvalgt litteratur i samtiden.

Eleverne har i forbindelse med poésiens dag arbejdet med kreativ skrivining og de har i grupper skrevet manifestdigte , som de har læst op for et publikum og så har de været til et oplæg med Glenn Bech på gymnasiet.

Eleverne har læst:
BARNDOM, Yahya Hassan
"Arbejderlitteraturen slår igen", 14. januar 2023 Nordvestnyt Sektion 2 (INDBLIK OG UDSYN) Videnskab.dk og  Frederiksborg Amtsavis
"Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet", Glenn Bech, 2022 (uddrag)
"Færdig med Eddy Bellegueule", Édouard Louis , 2015 (uddrag)
Lærerpowerpoint om kreativ skrivning og manifestlitteratur

Eleverne har lyttet til:
Podcasten: Genstart - klassen forfølger dig (13. jan. 2023)
https://www.dr.dk/lyd/special-radio/genstart/genstart-2023-01-01-05-00-84
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 3. Det moderne gennembrud - Dansk-historieforløb

I forbindelse med klassens dansk-historieforløb, har de arbejdet med det moderne gennembrud som emne. Der har været fokus på køn, kirke og klassekamp.
I dansk er eleverne blevet introduceret til den litterære periode og de kulturelle strømninger som prægede tiden.

Eleverne har som afslutning på forløbet skrevet en individuel dansk-historieopgave med afsæt i en problemformulering og har herefter været til en mundtlig årsprøve..

Faglige mål:
Litteraturanalyse og - fortolkning
Tekster fra 1800-tallet
Naturalisme og impressionisme
Sædelighedsfejden
Det naturalistiske drama

Kanonforfattere: Herman Bang og Henrik Pontoppidan
Sproglig analyse, fortolkning
Litteraturhistorisk læsning
Udtryksfærdigheder både mundtligt og skriftligt - med særligt fokus på den akademiske tekstproduktion og formalia
Faglig formidling


Læste tekster:
Faglitteratur:
- Uddrag af "Det moderne gennembrud #MeToo", Bødtcher-Hansen mfl. 2019 (s.13+15-17+19-20 +23+25-28 +37+39-40+45-46+49-53).
- Rather homemadeproduction.dk: https://www.youtube.com/watch?v=BqHK5gUqzus
- Højskolesangbogen: https://hojskolesangbogen.dk/om-sangbogen/historier-om-sangene/s/snart-dages-det-broedre
- "Litteraurhistorien på langs og på tværs" 3. udgave. Kap. 6. 1870-1890 - Det moderne gennembrud s. 127-152.  (denne tekst er brugt som opslagstekst i forbindelse med opgaveskrivningen).

Skønlitteratur:
J.P. Jacobsen "Fra husets tag" (1870)
Henrik Pontoppidan "Ane-Mette" (1887)
Amalie Skram "Det røde gardin" (1899)
Herman Bang, "Irene Holm", (1890)
U.P.Overby "Snart dages det brødre" (1871)

Kunst:
"Sat ud", Erik Henningsen,1892.

Værklæsning:
"Et dukkehjem", Henrik Ibsen, 1879

Værker som eleverne har skrevet opgave om (derfor kun udvalgte elever der har læst de enkelte værker):
"Den sidste balkjole" Herman Bang (1887)
"Den stærkeste", August Strindberg (1888)
"Aftenvisitter", Peter Nansen (1883)
"Ilum galgebakke", Henrik Pontoppidan (1890)
"Naadsensbrød", Henrik Pontoppidan (1885)
"Fattigliv" (uddrag), Herman Bang (1880)
"Engelske Socialister", Holger Drachmann (1872)
"Constance Ring" (uddrag), Amalie Skram (1885)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 4. Fra barndommens land - litteraturanalyse

I dette forløb har eleverne arbejdet med at analysere, fortolke og perspektivere fiktive tekster med særligt fokus på novellen som genre. Teksterne har kredset om tematikkerne barndom, ungdom, overgange og relationer mellem børn og voksne.

i forløbet har eleverne læst følgende skønlitterære tekster:
"Det grimme dyr", folkeeventyr
"De tre veninder", Jesper vung Sung, 2000
"Alle kan ro", Pia Juul, 2008
"Fest" Emma Bess, 2018
"Lauge", Julia Butsckow, 2010
"Den blomstrende have" Naja Marie Aidt, 1993

Faglitteratur:
Håndbog til dansk, Larsen, 2017, Systime: s. 46-53 + 79+294-295+298-299.
+ lærerkompendie

I forbindelse med forløbet har eleverne skrevet en analyserende artikel om  novellen "I ondskabens have" af jens Blendstrup (2021).
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Ny opgave (8) 04-09-2023
Fremstillingsformer 19-09-2023
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 5. Forsvindinger og død - i kunst og litteratur

Med afsæt i temaerne forsvindinger og død, har eleverne i dette forløb arbejdet tematisk med litteratur, sangtekster og kunst og undersøgt, hvordan døden bliver skildret til forskellige tider. Der har været særligt fokus på at undersøge forgængelighedsperspektiver i barokken, hvor der blev lagt et litteraturhistorisk perspektiv på tekster og malerier og disses skildringer af død og forgængelighed med en perspektivering til vanitasmotiver i vores samtid. I forbindelse med forløbet har eleverne lavet egne fotoværker med vanitasmotiver og været på fotoudstillingen "Forsvindinger" på fotografisk.
Som afslutning på forløbet holdt eleverne gruppeoplæg om udvalgte digte med temaet død og forgængelighed.  

Fiktive tekster:

• David Bailly, ”Selvportræt med vanitassymboler”, 1651. (Maleri)
• ”Sorrig og glæde de vandre til hobe”, Thomas Kingo, 1681
• "Neonlys", Ukendt kunstner (fra albummet Neonlys, 2013)
• ”Angst”, Emil Aarestrup, fra ”Digte” 1838
• "Engang", Klaus Rifbjerg, fra Fædrelandssange, s. 71, 1967
• Tiden”, Benny Andersen, fra digtsamlingen Her i reservatet, 1971
• "For 16 år siden fik jeg en papkasse", Søren Ulrik Thomsen. Fra digtsamlingen ”Rystet spejl”, 2012
• "Natmaskinen", Michael Strunge, 1981
• "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage", Naja Marie Aidt, 2008, Poesibog

Faglitteratur:
Lærerpowerpoint + Litteraturhistorien på langs og på tværs", s. 56-70 (kapitel om Barokken).


Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
vanitas fotoværk 09-10-2023
Litterær analyse, Fantasi 10-10-2023
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 6. Utilstrækkelig - ungdom og perfekthedskulturen

Dette korte forløb tog afsæt i et ønske om at give eleverne mulighed for at arbejde med nogle af generationens udfordringer, herunder at reflektere over og diskutere de kulturelle (utilstrækkeligheds-) mekanismer, de evt. kan føle sig fanget i. Forløbet var bygget op omkring et oplæg på skolen af Christian Hjortkjær, hvor han fortalte om tankerne i sin bog “Utilstrækkelig” fra 2020. Som forberedelse til oplægget havde eleverne læst et uddrag af bogen og arbejdet med nogle af bogens centrale tematikker og begreber.  Efter oplægget skrev eleverne en debaterende artikel om emnet.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 7. Druk

I dette tematiske forløb har eleverne beskæftiget sig med temaet druk og alkoholkultur. Der har både været fokus på at arbejde med analysemodeller til forskellige medier, herunder romaner, film, maleri, kampagnefilm og komedien.
I forbindelse med analyser af reklamefilm og malerier har eleverne arbejdet med billedanalyse med fokus på Roland Barthes teori om det denotative, det konnotative og det tekstlige niveau.
I forløbet har der været lavet nedslag i bestemte perioder, herunder oplysningstiden med fokus på Holbergs komedier, modernismen og den ekspressionistisk skrivestil., samt autofiktion i nyere litteratur Et formål med forløbet har også været at eleverne skulle reflektere over, hvilken rolle alkohol spiller i ungdomskulturen i dag.

Afslutningsvis skrev eleverne en debaterende artikel om drukkulturen blandt unge.

Læste tekster:
"Udslidt", Brennekilde, 1889 (maleri)
"Hip, hip, hurra", P.S. Krøyer. 1888 (maleri)
"Man kan da aldrig få for meget pølse", kampagnefilm, 2019, Trygfonden og kræftens bekæmpelse.
"Natten", Max Beckmann, 1918, maleri
Tom Kristensen, “det blomstrende slagsmål”,
Klaus Rifbjerg “Tømmermænd”
Klip fra "Jeppe på bjerget", 1981, instruktør Kaspar rostrup, film,

Værklæsning:
"Jeppe på bjerget", Ludvig Holberg,1722 (komedie),  "Hvis der skulle komme et menneske forbi", Thomas Korsgaard, 2017 (roman), "Druk", Thomas Vinterberg, 2020 (film).

Faglitteratur:
lærerpowerpoint
https://indidansk.dk/analysehjul/reklamefilm/
https://indidansk.dk/relationsmodeller/
Scan af “Romantyper efter 2000” fra 3. udgave af Litteraturhistorien på langs og på tværs” Bertelsen, Systime,
216-219, s.73-75, 81-83, 89-90, 147-149, 258-260 i “Litteraturhistorien på langs og på tværs” Bertelsen, Systime, 2.udgave 2016 . 




Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 8. Podcast - true crime

I dette forløb har eleverne arbejdet med podcast som medie og igennem lytningen til to podcastserier, er de blevet bekendt med særtræk, formater, virkemidler,  dramaturgi, fortælleforhold og analyseredskaber. Der har i forløbet været særligt fokus på podcastgenren true crime. I hver time har én elev fra klassen startet med at give en anmeldelse af en selvvalgt podcast med fokus på at anvende fagbegreber fra forløbet.
Afslutningsvis producerer eleverne i grupper deres egne podcasts, hvor de skal diskutere de etiske dilemmaer ved true crime. Eleverne gav herefter hinanden feedback på virkemidler og refleksioner.
I forbindelse med forløbet har eleverne skrevet en debatterende artikel om lydbøger.

Værklæsning:
“Spiralkampagnen”, Anne Pilegaard Petersen og Celine Klint, DR, 2022
“Kvinden med den tunge kuffert”, Krister Moltzen, Third Ear, 2016

Faglitteratur:
S. 31-32, 34-36,38-39,41 + 43-53, 55-59, “Podcast”, Olsen mfl. 1. Udgave 2020
Læreroplæg i PowerPoint om True crime og autenticitetsmarkører
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Genaflevering 14-03-2024
Debatterende artikel - lydbøger 30-04-2024
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 9 9. Nyhedsjorunalistik

I dette forløb har eleverne arbejdet med nyhedsjounalistik med særligt fokus på at kunne identificere nyhedskriterierne, skelne mellem forkellige undergenrer og forholde sig til teksternes layout og sprog.

Eleverne skriver i forbindelse med deres studietur til krakow en reportage, hvor denne genres træk repeteres og trænes gennem elevernes egne produktioner.

Faglige mål:
– dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
– demonstrere kendskab og forholde sig reflekteret til mediebilledet i dag
- navigere, udvælge og forholde sig kritisk og analytisk til information i alle medier

Tekster:
Håndbog til dansk: 199 -222
En række nyhedsartikler og udklip.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 10 10. Faglig formidling og den personlige stemme

Dette forløb tager udgangspunkt i, at eleverne skal på studietur til Krakow. Forløbet har fokus på at styrke elevernes skriftlige færdigheder og bevidsthed omkring sproget.
I første del af forløbet har eleverne arbejdet med den reflekterende tekst og den personlige stemme igennem egne og andres tekster. Eleverne bliver introduceret til at skrive kreativt og mere frit gennem skriveøvelser og hurtigskrivning. De bliver introduceret til dialogisk, reflekterende, scenisk og panoramisk skrivemåde, at skrive med en personlig stemme og delelementerne i den reflekterende genre men rejsen som en tematisk tråd.
Efter studieturen har eleverne arbejdet med den faglige formidling som en udtryksform. Dette har været med fokus på at gøre dem klar til at kunne skrive formidlingsopgaven i SRP-sammenhæng og for at forberede dem på FF3, hvor eleverne har arbejdet med at skulle formidle en fagligt emne fra historiefaget.

Formål:  

Kendskab til den reflekterende artikel  

Lære at skrive med ”den personlige stemme” / arbejde med udtryksfærdigheder  

Arbejde med faglig formidling

Den personlige stemme og rejsetekster (arbejde også med dette på studieturen i Krakow)


Materiale:
Weile og Petersen, Del din viden, 2020 (s.9-17, 25-29, 35-37, 80-84

Min læring:
https://app.minlaering.dk/lektier?vis=277336 ,
https://app.minlaering.dk/lektier?vis=280908
https://app.minlaering.dk/lektier?vis=281628

Bonnesen, Politiken 2017 "Tag toget i slowmotion gennem bjergtagende Balkan"
Carsten Jensen, "Livet i Camp Eden"

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Reflekterende artikel 05-09-2024
Reportage fra Krakow 26-09-2024
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 11 11. Natursyn

Forløb 11. Natursyn.

I dette forløb undersøger vi, hvordan naturen og natursynet indgår som et bærende element i litteratur og kunst til forskellige tider. Der har været særligt fokus på tekster fra romantikken (primært universalromantikken og romantismen) samt nyere litteratur og lyrik.


Læste tekster:
Folkeeventyr, romantik, romantisme, nyere dansk lyrik og maleri.

“Nu falmer skoven trint om land”, Grudtvig, 1844
“Simon Peder”, Adam Öenslager, 1805
“Klokken”, H.C.Andersen, 1845
“Marie, En erindring fra Vesterhavet”, Blicher, 1836
“Var det synd”, “Angst” og “Et stævnemøde”, Emil Aarestrup, 1838
“Digte 2014” Theis Ørntoft, 2014

Folkevise, "Elverhøj"

Malerier:
“Efterårslandskab”, Lundbye, 1847
“Tilbage til naturen”, Storm P, 1945
“Lundbye remake”, 2011 og “Naturskildring (avlsarbejde)”, 2018. Begge Allan Otte.

Faglitteratur:
https://www.youtube.com/watch?v=Dc0lD6CxFnc.
https://www.youtube.com/watch?v=1iVxpqKSObs
https://www.youtube.com/watch?v=0pSTcOVMQFQ
https://www.youtube.com/watch?v=Dc0lD6CxFnc.
"Vi har alle en fornemmelse af at jorden ryster", Politiken (Carsten Andersen), Juni 2015
Udklip fra anmeldelser af "Digte 2014", Ørntoft.

s. 16-23  "Naturhistorier – en litteraturhistorisk temabog", Dansklærerforeningens Forlag
s.  91-96 (Indtil afsnit om H.C.Andersen) + s. 97-98 (afsnit om Grundtvig) i "Litteraturhistorien på langs og på tværs" +
s. 34-39(folkeviser), "litteraturhistorien på langs og på tværs"
s. 74-76 (folke- og kunsteventyr) + 296-297 (analyse af digte), Håndbog til dansk


Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Videoaflevering Theis ørntoft 19-12-2024
Litterær analyse eller debaterende artik: Natursyn 19-12-2024
Ny opgave 07-01-2025
Debaterende artikel 16-01-2025
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 12 12. Eksistentialisme

Forløb 12. Eksistentialisme.

Eleverne har i dette forløb arbejdet med den filosofiske eksistentialisme og læst en række tekster med fokus på deres eksistentialistiske tematikker. I forløbet har eleverne både arbejdet med Kirkegaards kristne eksistentialisme og de franske ikke- religiøse eksistentialister.  Teksterne er spredt over tid men der har været særligt fokus på modernismens forfattere. Forløbet rundede af med en moderne tekst af Helle Helle, hvor eleverne arbejde med den minimalistiske skrivestil med særligt fokus på sproghandlingernes betydning.

Faaglige mål:
– dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
dokumentere kendskab til en bred repræsentation af dansk litteratur gennem tiderne med perspektiv til litteraturen i
Norden, Europa og den øvrige verden
- demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst,
kultur og samfund
- – demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
– analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster i alle medier

Tekster:

“Jeg ser” Sigbjørn Obstfelder. 1893 (på originalsprog)

“På Memphis station”, Johannes V. Jensen (1906)

“Sisyfos-myten” Camus (1942)

“Ringen”, Karen Blixen (fra Skæbneanekdoter (1958))

“Agerhønen”, Martin A. Hansen, 1947

“Braget”, Seeberg (1962)

“Fasaner”, Helle Helle (2010)

“De unge er ved at kvæles under stress og pres” (Kristeligt Dagblad 2017).
Faglitteratur:
“Den moderne litteratur”, Krydsfelt s.42-43
Søren Kirkegaard”, (s. 14-27) + “Den eksistentielle fortælling” s 97-102 “Eksistentialisme i dansk

https://www.youtube.com/watch?v=D9JCwkx558o

Litteraturens Veje’, s. 317-319 + opslag om “Absurd”.

"Prosaen i 60érne" frem til afsnittet "Ny realisme"164-166 Litteraturhistorien på langs og på tværs.

Lærerpowerpoint om sproghandlinger og om minimalisme

187-191 “Håndbog i dansk”.

Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
3d DA skr. terminsprøve 24-01-2025
Produkt lavet i skrivemodul 11-04-2025
Skriftlig opgave dansk 27-04-2025
Omfang Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 13 13. Repetition

Forløb 13. Repetition

Et kort opsamlende forløb hvor eleverne har genlæst tekster fra forskellige forløb, repeteret og læst nye tekster i forbindelse med arbejdet med "Det grønne bord".  Derudover er pensumliste, bekendtgørelse og karakterskala og vurdering til den mundtlige og skriftlige eksamen gennemgået.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 14 14. Tilladte faglige hjælpemidler til skr.eksamen

1: https://ordnet.dk/ddo
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 15 FF3 Dansk og historie - faglig formidling

I FF3 har eleverne arbejdet med at skabe faglig formidling af selvvalgte emner tilknyttet undervisning i historie omkring 2.verdenskrig. Eleverne har arbejdet med skriftligformidling og forståelse af fagets metoder og teori.

Materialer:
’Metodisk og videnskabsteoretisk refleksion i SRP’ fra Vidensmønstre. 95-103 + 119-122 +  kap. 5.1 Sådan skriver du formidlingsopgaven i "Sådan skriver du SRP"
Indhold
Omfang Estimeret: 0,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer