X - Nørresundby Gymnasium og HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
X - Nørresundby Gymnasium og HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 2g ps/4 (3) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
X - Nørresundby Gymnasium og HF
Fag og niveau
Psykologi C
Lærer(e)
Marianne Vestergård P. Jensen
Hold
2024 2g ps/4 (3) (
2g ps/4 (3)
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
studieplan, årets forløb
Titel 2
Forløb#2
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
studieplan, årets forløb
Igennem året skal vi se på:
1. Omsorg, svigt, opdragelse, udviklingsps
2. Udviklingsps igennem hele livet - også voksenliv
3. angst, forsvar, kriser
4. ungdom og tematikker heromkring
5. Kriser og stress
6. socialps: grupper, autoritet, roller, forsøg og ondskab.
7. kognition og læring - samt motivation
Indhold
Kernestof:
Hvad er svenskernes fordomme om
PSYKOLOGI, c niveau version.pptx
Spørgeskema til psykologi (4).docx
Aktivering iBøger systime - Psyk veje 2024.pdf
Spørgeskema til psykologi (4) (5).docx
ER du mors lille dreng (1) (5) (4).docx
Omsorgssvigt (4).docx
ER du mors lille dreng (1) (5) (4) (1).docx
Google Drive: Sign-in
omsorgssvigt lektie (1) (4).pdf
Food or Security? Harlow's study on monkeys' attachment
Hvis jeg mødte min mor i dag, ville jeg køre hende ned
ER du mors lille dreng (1) (5) (4) (1) (1).docx
1 L'hospitalisme René Spitz
Tidligt skadede adoptivbørn har alvorlige psykiske problemer som voksne
Tilknytningsforstyrrelser (3) (1).docx
Tilknytningsforstyrrelser lektie (3) (1).docx
Det usynlige svigt
Når velstillede forældre svigter
Børns Vilkår: Forældretravlhed er en form for omsorgssvigt
Debat: Stilfærdige omsorgssvigt
Børnesager hober sig op i kommuner
Afsnit
Ingen lektie
Børns tidligste tilknytning har kæmpe betydning hele livet
Moderen fra tv (2).docx
Titel
den orale (1) (8).pdf
oral fase (10).pdf
Ærligt talt - Episode 27 om tilknytningsmønstre - Ærlig talt
Hvad vi egentlig ved om børns trivsel – Københavns Universitet
Rene Spitz.docx
Podcast (1).docx
Oral fase (3).do
oral fase .pdf
anal fase (6).docx
Den danske angst for opdragelse
Debat: Opdragelse er blevet noget man forhandler
Anerkendende opdragelse: Drop ris, ros og trusler
anal fase (7).pdf
img147 (15) (5).pdf
DRTV - Sådan opdrager du dit barn - hvor svært kan det være?
anal fase (8).pdf
img148 (3).pdf
img149 (3).pdf
anal fase (10).pdf
Du skal foretage feltundersøgelsen, og senest kl 18.00 skrive ca 10 linier i elevfeedback om, hvor du var henne, og kort hvad du observerede udfra ovenstående. Derved godskrives du. INDIVIDUELT OPLOAD - eller i grupper - (men så SKRIV NAVNE på - hvem
billeder af kønsroller i dag - Sök på Google
Hvorfor vækker kønsdebatten så stærke reaktioner? Det er der mindst fire grunde til
Introduktion til Køn & Psykologi
Den ødipale fase.docx
ødipal fase.pdf
img303 (1).pdf
jalousi – skinsyge | lex.dk – Den Store Danske
ødipal fase (1).docx
ødipal fase (3).pdf
Ungdommen 1 (7).docx
19. Ungdom og senmodernitet | Psykologiens veje
En flodbølge af muligheder | Psykologiens veje
Tvangen til at vælge | Psykologiens veje
Kapital og habitus | Psykologiens veje
Hvad er identitet? | Psykologiens veje
DER ER 5 links som du skal læse som lektie:-)
STYR PÅ DET HELE - om unge, stress og mental sundhed
Ungdommen 1 (7) (3).docx
Ungdommen 2 (6) (1).docx
Sociale arenaer, roller og identitet | Psykologiens veje
Den narcissistiske ungdom | Psykologiens veje
Selvrealisering, ansvarspres og mistrivsel | Psykologiens veje
Tre socialkarakterer | Psykologiens veje
fuld og for meget (5).docx
14, fuld og for meget
Unges alkoholforbrug
Ungdom og sciale medier.docx
fuld og for meget (5) (4).docx
Hvorfor_ryger_Nille (1) (4).pdf
Nille og udviklingspsykologien (3).docx
Case Nille (4) (4).docx
Case Nille (4) (4) (1).docx
Adfærdsps og Nille (14).docx
Hvorfor_ryger_Nille (1) (4) (2).pdf
kognitiv og postmoderne (18).docx
Hvorfor_ryger_Nille (5) (6).pdf
Kriser og kollektive katastrofer, del 1 (10) (2).docx
28. Kriser og kollektive katastrofer
Kriser
Kollektive katastrofer
Læs link 1, 2 og 3 som lektie. Jeg ved godt, at det er en del at læse, men prøv at lave hurtiglæsning. Vi bruger også noget tid i undervisningen til at besvare spørgsmål omkring lektien, og snakker det grundigt igennem. Og det er spændende læsning:-)
Kriser og kollektive katastrofer, del 2 (1) (1) (2).docx
Trine fortæller: Sådan er det at være ung og have PTSD
Posttraumatisk belastningsreaktion
At komme over krisen
Forsker: Vi spotter pårørende børns mistrivsel for sent
Sorg: Børn skal have lov til at se døden i øjnene
Børn i sorg; Luft for sorgen
Skilsmisser er fyldt med sorg – også for de voksne børn
Stifter Jes Dige
DRTV - Børnene fra sorggruppen
Introduktion til: Cullberg og Kriser
Stress (1) (9).docx
23. Stress og coping | Psykologiens veje
Akut og kronisk stress | Psykologiens veje
Stress: Et samspil mellem ydre og indre faktorer | Psykologiens veje
Stress (6).docx
Case Tina - stress (3).docx
Erik.docx
Lectio Log ind - Lectio - Nørresundby Gymnasium og HF
Afvej
Sundhedspsykologi: Stress og coping
Coping | Psykologiens veje
sress case (1) (Marie Arnbjorns modstridende (4).doc
socialps 1 (6).pdf
21. Socialpsykologi | Psykologiens veje
Hvad er en gruppe? | Psykologiens veje
Asch's konformitetsforsøg - med danske tekster
Ondskab - Onde situationer - Fra eksperiment til virkelighed (uddrag).doc
Milgram Experiment (Derren Brown)
Stanford Prison Experiment
Ond, ondere, ondest
Ond, ondere, ondest: Derfor stoppede fængselseksperiment før tid
Her er 11 episoder, hvor jeg blev ydmyget og mistænkeliggjort på grund af min hudfarve .docx
Jeg er blevet spyttet på og kaldt abe - Sådan oplever 20 danskere racisme i hverdagen.docx
Hej, jeg hedder HASSAN, og jeg er et MENNESKE...docx
Moralsk frakobling
CFU-login
Bølgen – Die Welle
Du bedes som forberedelse til filmen, som DU skal se i lektionen, læse de 2 vedhæftede links: Derved læser du om filmen og handlingen på forhånd:-)
HUSK COMPUTER (evt lader) OG HOVEDTELEFONER.
Brinkmanns briks | Det onde menneske | DR LYD
img187 (4).pdf
Voksenliv (6).pdf
Voksenalder 20-40 (3).docx
Voksenalder 2 (12).docx
img188 (4).pdf
Voksenliv (3) (1) (2).pdf
Midtvejskrise: Er din mand gået i panik?
Midtvejskrise.docx
Brinkmanns briks | Mærk livet - lev som en 18-årig! | DR LYD
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 58
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb#2
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/1287/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71622019900", "T": "/lectio/1287/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71622019900", "H": "/lectio/1287/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71622019900" }