Holdet 2024b sa - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Hovedstadens Kristne Gymnasium
Fag og niveau Samfundsfag C
Lærer(e)
Hold 2024b sa (1b sa)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb#1 Køn og ligestilling
Titel 2 Forløb#2 Politik, medborgerskab og klima
Titel 3 Forløb#3 Det digitale liv i det senmoderne samfund
Titel 4 Forløb#4 Samfundets økonomi og velfærdssystemer

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb#1 Køn og ligestilling

Grundforløbstema: "ligestilling mellem kønnene?"
I grundforløbet er ligestilling mellem kønnene blevet belyst med sociologiske, økonomiske og politologiske perspektiver (uddybende begrebsliste nedenfor). Vi har bl.a. beskæftiget os med køns betydning for uddannelsesvalg, set på forskellen i ligestilling mellem forskellige lande og blevet klogere på, hvordan der er økonomisk ulighed mellem kønnene på arbejdsmarkedet, pension og løn. Vi har beskæftiget os med debatten om mental load og mikrofeminisme, og talt om hvilke skævvridninger kønsrollemønstre kan give i familiens dagligdag. Derudover har vi beskæftiget os med de klassiske ideologiers syn på hhv. resultatlighed og formel lighed. Metodisk har eleverne lært at aflæse forskellige figurer, tabeller og diagrammet samt udarbejdet egne tabeller. Vi har anvendt bogen "luk samfundet op" 4. udgave: kap. 1.1-1.4, kap. 2.0-2.2, kap. 8.1-8.3, kap. 5.1-5.4.


Centrale begreber/teorier gennemgået i forløbet er:
- ligestilling mellem kønnene
- ligestilling sociologisk, økonomisk og politisk
- kønsroller, kønsrollemønstre
- socialisering (primær, sekundær og dobbeltsocialisering)
- normer (formelle og uformelle), sanktioner, sociale roller, social kontrol
- mikrofeminisme, mental load
- arbejdsmarkedets kønsnormer ifbm. barsel, løn og pension
- det økonomiske kredsløb
- udbud/efterspørgsel (markedsmekanismen)
- Marlows behovspyramide
- resultatlighed og formel lighed
- de klassiske ideologier: socialisme, konservatisme og liberalisme

Derudover har der også været følgende metodiske elementer i undervisningen:
How to: Hvordan læser man en tabel og søjlediagram
- Absolutte tal
- Relative tal (procenter, indeks)
- Måleenheden
- Læses lodret/vertikalt eller horisontalt?
- Centrale tendenser
How to: modeller og figurer
Eleverne har også selv øvet sig i at lave en simpel tabel.

Faglige mål i forløbet:

- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at redegøre for aktuelle samfundsmæssige problemer og diskutere løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemer
- undersøge aktuelle politiske beslutninger, herunder betydningen af EU og globale forhold.
- undersøge sammenhænge mellem relevante baggrundsvariable og sociale og kulturelle
demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formidle indholdet i enkle modeller, tabeller og diagrammer med brug af digitale hjælpemidler

Kernestof

Sociologi:
- identitetsdannelse og socialisering
- Sociale og kulturelle forskelle

Politik
- politiske partier i Danmark og politiske ideologier
- politiske beslutningsprocesser i Danmark i en global sammenhæng
- politiske deltagelsesmuligheder, rettigheder og pligter i et demokratiske samfund, herunder ligestilling mellem kønnene

Økonomi
- det økonomiske kredsløb, økonomiske mål og økonomisk styringsinstrumenter

Metode
- Kvantitativ og kvalitativ metode

Andet materiale anvendt i forløbet:
- ligestilling i verden: https://globalis.dk/Statistikk/gii-likestilling
- Video om FN's verdensmål 5: https://youtu.be/fZ0X6iy8iCs
- Køns betydning for uddannelsesvalg: https://www.kl.dk/momentum/arkiv/2022/15-koen-har-stadig-betydning-for-unges-uddannelsesvalg
- Judith Butler om performance: https://www.youtube.com/watch?v=Bo7o2LYATDc  
- Artikler til mentalload debat: Parterapeut Cathrine Katzmann: https://www.facebook.com/Aftenshowet/videos/the-mental-load-aftenshowet/6596501660377108/ og Præst Marie Høegh: https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-05-19-psykolog-gaar-i-rette-med-mental-load-debat-kalder-det-skyttegravskrig
- Danmarks statistik om løngabet: https://www.dst.dk/da/Statistik/temaer/ligestilling
- Systime video om den økonomiske ulighed mellem kønnene: https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=475#c2794
- Case: https://avisendanmark.dk/sundhed/danmark-har-verdens-dyreste-moms-paa-bind-og-tamponer-boer-de-vaere-gratis-paa-skoletoiletter-ligesom-toiletpapir
- Artikel om forbrugsvaner på tværs af køn: https://ecom.nets.eu/da/blog/afsloering-det-boer-du-vide-om-hvordan-skandinaviske-maend-og-kvinder-shopper-online/
- Artikel om mikrofeminisme: https://www.dr.dk/nyheder/kultur/de-haaber-mikrofeminisme-skaber-store-forandringer-kvinder-skal-ikke-altid-have
- Artikel om Emma Holtens bog værdien af omsorg: https://pov.international/emma-holten-underskud-vaerdien-af-omsorg/
- Liberal alliance om liberalisme: https://www.liberalalliance.dk/hvad-er-liberalisme/
- Artikel: klimakampen må ikke blive identitetspolitisk” af formanden fra Konservativ ungdom Christian Holst Vigilius
- videoklip om kommunismen: https://www.youtube.com/watch?v=0XSzBmm57b4
- orientering om det amerikanske valg: https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-11-06-her-er-fire-vigtige-faktorer-der-banede-vejen-for-trumps-valgsucces
- video om det økonomiske kredsløb: https://forløb.forstå.dk/course/abJP-din-og-danmarks-oekonomi/page/acpY-det-oekonomiske-kredsloeb
- Funny Money filmen: https://www.raadtilpenge.dk/Gode-raad/Unges-okonomi/Skole/FunnyMoney/filmen-Funny-Money
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Forløb#2 Politik, medborgerskab og klima

Tema: Politik, medborgerskab og klima

Forløbet er et politik forløb, hvor relevant politisk teori, modeller og figurer gennemgås (nærmere uddybet nedenfor). Eleverne er blevet introduceret til forskellige ideologier og deres forgreninger, politik og politiske partier i Danmark, forskellige forståelser af demokrati samt en række modeller (Downs model, Molins model og Kaare Strøms model. Forløbet har også indeholdt en gennemgang af mediers rolle og betydning for politik og demokrati. Det gennemgående empiriske fokus er på klimapolitiske cases som sagen om Lynetteholmen, Vindmølleparker i Jylland samt hvad der ifølge eleverne udgør en klimabevidst medborger. Vi har anvendt bogen "luk samfundet op" 4. udgave: kap. 5.5-5.9, kap. 6.1-6.3+6.6 og kap. 7.1-7.6 samt bogen "samfundsfagFAQ" 1.3.3. om Kaare Strøms model.


Vigtige begreber i dette forløb:
5.5
Ideologiske forgreninger
Socialliberalisme
Neoliberalisme (klassisk liberalisme?)
Socialkonservatisme og nationalkonservatisme
Socialdemokratisme og revolutionær socialisme
Grønne ideologier
Nationalisme

5.8
Ideologiske klassepartier
Catch-all-partier
Kernevælgere og marginalvælgere
Issue-voting, mærkesag
Rød blok og blå blok
Folketingets partier
Fordelingspolitik: Økonomisk lighed og stærk stat overfor økonomisk frihed og svagere stat, ”Gammel politik”
Værdipolitik: Progressiv venstrefløj overfor mere ”autoritær” højrefløj, ”ny politik”
Koordinatsystemet med fordelings- og værdipolitik
6.1
Demokrati, autokrati, teokrati
Robert A. Dahl’s 5 kriterier for demokrati: Medbestemmelse, Lighed i valg, Opnåelse af begrundet indsigt, Kontrol med dagsordenen, Ingen udelukkelse af myndige voksne
Direkte demokrati, repræsentativt demokrati
Konkurrencedemokrati (Alf Ross), deltagelsesdemokrati (Hal Kock)
6.3
Eastons model, output, feedback, input, det politiske system, krav og støtte
Magtens tredeling
Charles Montesquieu: Den lovgivende magt, den udøvende magt, den dømmende magt
5.9
Vælgeradfærd og partiadfærd
Downs model, stemmemaksimere, egotropisk vælger, sociotropisk, rationelle vælgere og partier
Molins model: Ydre faktorer, ideologi, kernegrupper, interessefaktor, strategi, opinionsfaktor, popularitet, kontinuitet, parlamentatisk faktor, personfaktor, troværdighed og sympati
SamfundsFAQ 1.3.3
Kaare Strøms model: Office seeking adfærd, Policy seeking adfærd, Vote seeking adfærd
7
Mediers rolle
7.1
7.2
Medieret kommunikation (model)
Medier gør: Forenkler, konkretiserer, intensiverer, polariserer, personificerer
7.3
Danskernes medievaner
Den redaktionelle proces
De fem nyhedskriterier
7.4
Hvem der forsøger at præge den politiske dagsorden
Spin: Defensivt, offensivt, proaktivt, reaktivt
Priming, framing
7.5
Kommunikation med befolkningen, SoMe og klassiske medier
Gate-keeper
Jürgen Habermas, demokratisk dialog: Forståelse, sandhed, rigtighed, oprigtighed
Bobler, shitstorme og ekkokamre
7.6
Fake news
Francis Fukuyama: Postfaktuelt samfund
Medier som borgernes vagthund
Medier som borgernes jagthund
Medier som hyrdehund
Medier som Redningshund
6.6
Medborger-skabs-rettigheder: Civile rettigheder, Politiske rettigheder, Sociale rettigheder
Statsborger, medborger og modborger

Faglige mål i forløbet:

- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at redegøre for aktuelle samfundsmæssige problemer og diskutere løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemer
- undersøge aktuelle politiske beslutninger, herunder betydningen af EU og globale forhold.
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formidle indholdet i enkle modeller, tabeller og diagrammer med brug af digitale hjælpemidler

Kernestof

Politik
- politiske partier i Danmark og politiske ideologier
- politiske beslutningsprocesser i Danmark i en global sammenhæng
- politiske deltagelsesmuligheder, rettigheder og pligter i et demokratiske samfund, herunder ligestilling mellem kønnene

Metode
- Kvantitativ og kvalitativ metode

Andet materiale anvendt i forløbet:
- Artikel om Støjbergs nej til jernmarker  https://www.dr.dk/nyheder/politik/nej-til-jernmarker-ja-til-kornmarker-stoejberg-tordner-mod-regeringens
- Videoer om Lynetteholm: https://www.dr.dk/drtv/se/explainer_-hvad-er-lynetteholm_320722 og https://www.tv2kosmopol.dk/koebenhavn/efter-kritik-af-lynetteholm-kommer-direktoer-i-selskabet-bag-nu-med-loefte-til-borgere


Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Fremlæggelse i samfundsfag 06-01-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Forløb#3 Det digitale liv i det senmoderne samfund

Tema: Det digitale liv i det senmoderne samfund

Forløbet er et sociologi forløb, hvor vi især har fokuseret på, hvad digitalisering har af betydning for vores identitetsdannelse i det senmoderne samfund. I forløbet indgår et flerfagligt forløb med idræt ud fra emnet: kropsidealer og digitalisering. Her var der i den samfundsfaglige del af forløbet fokus på at analysere kropsidealer på sociale medier ud fra Goffmans teori om identitetsdannelse (backstage, frontstage, face, setting) samt Ziehes begreber om kulturel frisættelse og formbarhed. Her fokuserede vi også på, hvordan sociale medier kan skabe et ekkokammer for specifikke kropsidealer. Ud over digitalisering har vi også belyst hvad der sker med integration af mennesker med ikke-vestlig baggrund i Danmark, med særligt fokus på hvordan integrationsprocessen påvirker deres identitetsdannelse på forskellige måder af at komme fra et ikke-vestligt land til et vestligt land (Hylland-Eriksen). Vi har også talt om, hvordan der kan være mangel på anerkendelse (Honneth) i denne proces. I forløbet indgår også et arbejde med social arv og Bourdieus begreber om habitus og kapitalformerne.
Vi har anvendt bogen "luk samfundet op": kap. 2.3-2.6, kap. 3.0-3.4, kap. 4.3.4.4 og kap. 7.5.

Faglige mål:
- anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at redegøre for aktuelle samfundsmæssige problemer og diskutere løsninger herpå
- anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemer
- behandle problemstillinger i samspil med andre fag
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- formulere samfundsfaglige spørgsmål og indsamle, kritisk vurdere og anvende forskellige materialetyper til at dokumentere faglige sammenhænge
- formidle faglige sammenhænge på fagets taksonomiske niveauer med anvendelse af faglige begreber
- argumentere for egne synspunkter på et fagligt grundlag og indgå i en faglig dialog

Kernestof:
- identitetsdannelse og socialisering
- kvantitativ og kvalitativ metode
- politiske deltagelsesmuligheder, rettigheder og pligter i et demokratisk samfund


Grundbogsstof fra "luk samfundet op!" (begrebsliste i forløbet)
2.3: Identitet (jeg-identitet, personlig identitet, social identitet og kollektiv identitet)
2.4: Sociale grupper (minus tekstboks om George Mead)
2.5: Hofstedes kulturteori (løgmodellen) + Hylland Eriksen (den rene identitet, bindestregsidentitet og den kreolske identitet) + Honneth (de tre anerkendelsesformer + de tre typer af krænkelse)
2.6: Goffman og identitetsdannelse (Face, setting, frontstage, backstage)

3.0: Bouchets dyrekarakterer: myren, sneglen og kamæleonen
3.1: Det traditionelle samfund
3.2: Det moderne samfund
3.3: Giddens: aftraditionalisering og individualisering samt øget refleksivitet, udlejring af sociale relationer og adskillelse af tid og rum.
3.4: Thomas Ziehe: kulturel frisættelse og formbarhed samt reaktionsmønstrene: subjektivisering, ontologisering og potensering.
4.3: Pierre Bourdieu: Habitus, felt og de forskellige kapitaler
4.4: Basil Bernstein: sprogkoder

7.5: Bobler, shitstorme og ekkokamre

Andet materiale i forløbet:

Lærerbogsstof:
- Martin Buber (Jeg-Du og Jeg-Det): https://kkg.dk/martin-buber-relationen-og-kontrollen/

Videomateriale:
- kortfilmen "identity": https://www.youtube.com/watch?v=ikGVWEvUzNM
- "unge og stress": https://luksamfundetop.dk/film/debatfilm-kapitel-3
- "internettets betydning for individet": https://luksamfundetop.dk/film/debatfilm-kapitel-7
- De første 30 minutter af dokumentaren om "Elkhorn": https://www.dr.dk/drtv/episode/danmark-paa-praerien_357114
- Gennemgang af Giddens og Ziehe: https://www.youtube.com/watch?v=spUQGIcJ6Q4
- Amerikansk dokumentar "Fremtidspanik - hvad skal der blive af mig?": https://mitcfu.dk/materialeinfo.aspx?mode=2&page=29&pageSize=6&search=emneord:%20unge&fui=68&fromdate=636503616000000000&tvdato=250122&orderby=title&SearchID=14c3d19f-a8ba-4b46-9c4e-4a20a413ad8c&index=5  

Artikler:
- Forbyde sociale medier? https://www.dr.dk/nyheder/udland/foerste-gang-nogensinde-forbyder-et-land-unge-under-16-aar-vaere-paa-sociale-medier
- Om algoritmer: https://algoritmer.org/algoritmer-hvad-er-det-og-hvordan-paavirker-de-os/
-Reddit tråd: https://www.reddit.com/r/Denmark/comments/1hr6qk1/statsminister_mette_frederiksen_holder_nyt%C3%A5rstale/?rdt=34769
- Influenser og ekkokamre: https://echo.tv2.dk/2024-08-22-influencer-fik-et-chok-da-hun-saa-hvad-hendes-foelgere-skrev-om-hende
- Algoritmer til børn: https://www.dr.dk/nyheder/indland/alenehjemme/ny-lov-skal-tvinge-sociale-medier-til-lave-algoritmen-om-hvis-boern
- Skærmforbrug: https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-12-04-youtuber-vil-have-boernene-vaek-fra-skaermen-med-ny-app
- Racisme overfor grønlændere: https://www.dr.dk/nyheder/politik/trumps-soen-beskyldte-danmark-racisme-det-har-han-saadan-set-ret-i
- empiri om grønlændere: https://www.udsattegroenlaendere.dk/viden-om-udsatte-gronlaendere/
- Dating af AI-robotter: https://nyheder.tv2.dk/udland/2025-02-18-de-vil-hellere-flirte-med-en-robot-end-gifte-sig-og-det-er-en-hovedpine-for-styret
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Forløb#4 Samfundets økonomi og velfærdssystemer

I forløbet har vi haft fokus på økonomiens konjunkturer, målene for en god samfundsøkonomi samt hvilke værktøjer hhv. politikerne og nationalbanken har for at styre økonomien. Eleverne er herigennem også blevet bekendt med status for dansk økonomi ud fra disse samfundsøkonomiske mål. Derudover har forløbet også haft et stort fokus på velfærdssystemer, hvor vi særligt har haft fokus på den universelle velfærdsmodel og set på eksterne og interne udfordringer for velfærdsstaten i Danmark samt løsningerne herfor. Slutteligt har eleverne lavet projekt om ulighed i sundhed, hvor de har skullet analysere om der er en sammenhæng mellem dødelighedsprocenten i et sogn og hvad der blev stemt ved forrige folketingsvalg. I forløbet har vi også berørt den parlamentariske styringskæde og magtens tredeling samt EU's indflydelse på dansk lovgivning. Som en del af forløbet har eleverne været i Østre Landsret for at se, hvordan en retssag fungerer i et demokratisk retssamfund. Forløbet er sluttet af med repetitionsmoduler samt gennemgang og træning af mundtlig eksamen. Vi har anvendt bogen "luk samfundet op": kap. 4.5-4.7, kap. 6.4-6.6, kap. 8.4-8.7 og kap. 9.1-9.7.

Centrale begreber i forløbet:

4.5: Levevilkår, sociale klasser, social mobilitet,
4.6: Social arv, ulighed, mønsterbryder
4.7: relativ og absolut fattigdom

6.4: Den parlamentariske styringskæde, magtens tredeling, flertalsvalg i enkeltmandskredse, forholdstalsvalg, flertalsregering, mindretalsregering, lovgivningsprocessen i Danmark
6.5: Suverænitet, EU's lovgivende magt: forordninger og direktiver
6.6 (tekstboks 6.3): retssamfund, retssystemets (domstolenes) opbygning,

8.4: Hvad er en god økonomi? (BNP i vækst, lav arbejdsløshed, lav inflation, betalingsbalance i overskud, budgetbalance, bæredygtig udvikling)
8.5: Opgangskonjunktur, højkonjunktur, lav konjunktur, nedgangskonjunktur, konjunktursvingninger,
8.6: Finanspolitik (ekspansiv og kontraktiv) og pengepolitik (ekspansiv og kontraktiv), markedsøkonomi, planøkonomi og blandingsøkonomi.

9.1: Velstand og velfærd
9.2: Velfærdstrekanten (stat, marked og civilsamfund), den universelle velfærdsmodel, den residuale velfærdsmodel, den korporative velfærdsmodel
9.3: Velfærdsstatens interne og eksterne udfordringer
9.4: Flexicurity, den danske model
9.6: Løsninger: nedskærings-, udvidelses- og omprioriteringsstrategien, muligheder for udvidelse af arbejdsstyrken
9.7: Velfærdsstat vs. konkurrencestat

Faglige mål i forløbet:
- Anvende og kombinere viden og kundskaber fra fagets discipliner til at redegøre for aktuelle samfundsmæssige problemer og diskutere løsninger herpå.
- Anvende viden, begreber og faglige sammenhænge fra kernestoffet og til at forklare og diskutere samfundsmæssige problemer
- undersøge sammenhænge mellem relevante baggrundsvariable og sociale og kulturelle mønstre
- undersøge konkrete prioriteringsproblemer i velfærdssamfundet
- formulere samfundsfaglige spørgsmål og indsamle, kritisk vurdere og anvende forskellige materialetyper til at dokumentere faglige sammenhænge
- formidle indholdet i enkle modeller, tabeller og diagrammer med brug af digitale hjælpemidler
- argumentere for egne synspunkter på et fagligt grundlag og indgå i en faglig dialog

Kernestof i forløbet:
Sociologi
- Sociale og kulturelle forskelle

Politik:
- Politiske beslutningsprocesser i Danmark i en global sammenhæng

Økonomi:
- velfærdsprincipper, herunder stat, marked og civilsamfund
- det økonomiske kredsløb, økonomiske mål og økonomisk styringsinstrumenter.

Metode:
- kvantitativ og kvalitativ metode

Besøg i Østre Landsret
- introduktion til opbygningen af det danske retssystem
- Kendskab til procedurer med at anke i det danske retssystem
- kendskab til den dømmende magts rolle i et demokratisk samfund

Andet materiale anvendt i forløbet:
- Oversigt over dansk økonomi: https://www.dst.dk/da/Statistik/temaer/overblik-dansk-oekonomi
- Video om plan-, blandings- og markedsøkonomi: https://www.youtube.com/watch?v=vk18XTdtGnQ
- Case: økonomien under corona: https://fm.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2020/december/regeringen-og-bredt-flertal-indgaar-stimuliaftale-paa-mere-end-25-mia-kroner/ og https://www.dr.dk/nyheder/penge/wammen-foreslaar-ny-milliardhjaelp-det-er-rigtig-mange-penge-men-vi-har-ogsaa-nogle
- Case: økonomien nu https://nyheder.tv2.dk/penge/2025-03-06-nationalbanken-saenker-renten
- artikel om Maja: https://www.tv2ostjylland.dk/randers/maja-mistede-alle-men-hjaelpen-sluttede-brat
- viden om klasserne i Danmark på klassesamfund.dk
- Video med begrebsforklaring: social arv, social mobilitet: https://www.youtube.com/watch?v=hpU9a2pyKAs  
- Pensionscase: https://www.dr.dk/nyheder/politik/pensionsforvirring-i-en-maerkelig-regering-partierne-er-uenige-om-fremtidig
- EPX-case: https://uddannelsesmonitor.dk/nyheder/debat/article17803311.ece?utm_source=Feed&utm_medium=latest
- Afrikansk arbejdskraft: https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-24-loekke-aabner-for-afrikansk-arbejdskraft-det-sejler-siger-opposition
- Ulighed i sundhed: https://www.dr.dk/nyheder/indland/er-der-mange-der-doer-tidligt-i-dit-nabolag-se-de-kaempe-lokale-forskelle-her
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Økonomisk skattejagt 10-03-2025
Interview om livsformer 31-03-2025
Optagelse af fremlæggelse om ulighed i DK 25-04-2025
Lydoptagelse af prøveeksamen + synopsis 05-05-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer